خبرهای داغ:
کاروان راهیان نور حوزه یک بسیج شهید ابراهیمی و هیئت محبین اهل بیت(س) قم با عنوان «میهمانی شهیدان»در زمان حضور در شهر سردشت، اقدام به برگزاری حلقه های تربیتی صالحین نمودند.
کد خبر: ۸۸۹۱۶۹۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

برگزاری حلقات صالحین به یاد شبهای جبهه در کاروان «میهمانی شهیدان»

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از قم، اردوی راهیان نور فقط به زیارت مزار شهدا و بازدید مناطق عملیاتی ختم نمی شود. اگر شهدای ما در میدانهای جنگ حماسه های بی نظیر آفریدند، به پشتوانه ایمان و تزکیه عمیقی بود که قبل از شب های عملیات کسب کرده بودند. 

یکی از عادتهای مرسوم بین رزمنده ها این بود که به محض یافتن فرصتی هرچند کوتاه، گروههای چندنفره تشکیل میدادند و هرکدام یک آیه یا روایت نقل می کردند و درباره آن به بحث و تبادل نظر می پرداختند، و روح و روان خود را با این آیات و روایات جلا میدادند، و دانشی به دانسته های خود می افزودند. خمیرمایه دلاوری های رزمندگان در شبهای عملیات همین شب نشینی ها و بحث های معرفتی، و مناجاتهای فردی با خدا بود.

بر اساس این گزارش، کاروان میهمانی شهیدان مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب کشور اعزامی از حوزه یک شهید ابراهیمی و هیئت محبین اهلبیت(ع) قم متشکل از 180 زائر به تأسی از شهدا و رزمندگان ایام دفاع مقدس، در محل اسکان در سردشت 8 حلقه معرفتی به یاد 8 سال دفاع مقدس تشکیل داده و درباره موضوعات دینی و معرفتی مورد نیاز امروز جامعه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

موضوعات حلقه های عبارت از «آرمانهای انقلاب اسلامی و نهضت بیداری اسلامی»، «جوان و انقلابیگری»، «جوان و مسئولیت پذیری»، «جریان نفاق و عرصه های نفوذ»، «ولایت محور اتحاد و همبستگی»، «نوجوانی و ظرفیتهای معنوی و انقلابی»، «تعلیم و تحصیل عامل قدرت در حاکمیت» و «نشاط و شور جوانی بسترساز تلاش مجاهدانه» بود و پس از جمعبندی، به نظرات و نفرات برتر هدایایی تقدیم شد.


ارسال نظرات