مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان شرقی:
مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان شرقی در نخستین نشست تخصصی فن مصاحبه و پیاده سازی گفت: در زمینه ثبت تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس باید به ضرورت ها توجه کنیم به عنوان مثال والدین شهدا از فوریت های تاریخ شفاهی هستند که با نبودشان بخش مهمی از تاریخ شفاهی جنگ برای همیشه از دسترس خارج می شود.
کد خبر: ۸۸۹۱۷۰۳
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان استان، وحید آقاکرمی، با بیان اینکه در تاریخ شفاهی آنچه مهم است، مسئله سوژه یابی است، افزود: در برخی مواقع سوژه ها هستند که ما را انتخاب می کنند و آن زمانی است که نشانه ای همچون عکس، یادبود و ... را می بینیم و دوست داریم در مورد آن عکس و شخصیتی که در آن عکس است، اطلاعات به دست بیاوریم.

وی اضافه کرد: با وجود علاقه مندان متعدد، یکی از مشکلات این مسیر نا آشنا بودن مفهوم تاریخ شفاهی و شیوه جمع آوری آن برای علاقمندان است که امیدواریم با برگزاری نشست های تخصصی این چنینی زمینه آشنایی فنی و تخصصی دوستداران با این موضوع را فراهم کنیم.

آقاکرمی بیان کرد: نتایج کارگاه های آموزشی می تواند در نجات بخشی تاریخ ناگفته های انقلاب و دفاع مقدس از زبان صاحبان اصلی و بانیان دخیل در آن و تحقق توصیه امام خمینی(ره) مبنی بر روایت انقلاب از زبان توده مردم و مستضعفین، بسیار تاثیرگذار باشد.

ارسال نظرات