کریمی گفت: گاهی شهید بصیر پا میان می گذاشت و باعث وصلت زوج ها می شد. نه فقط براي بچه هاي فريدونكنار بلكه براي تمام بچه هاي مازندراني كه می شناخت، اين كارها را می کرد.
کد خبر: ۸۸۹۱۷۲۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج ، غلامرضا كريمي دوست و همرزم شهید حاج حسین بصیر با اشاره به زمان آشنایی اش با شهید بصیر گفت: از زمان قبل از انقلاب او را می شناختم. صبر، سكوت، مظلوميت، نجابت و . .. از جمله محاسن اخلاقی اش بود. یکی از خصوصیاتش، کمک به ازدواج  زوج های جوان بود. گاهی خودش پا میان می گذاشت و باعث وصلت زوج ها می شد. نه فقط براي بچه هاي فريدونكنار بلكه براي تمام بچه هاي مازندراني كه می شناخت، اين كارها را می کرد.
 
وی با اشار ه به خصوصیات اخلاقی این شهید، ادامه داد:به هيچ وقت عصباني نمي شد و اگر مشكلي هم برايش پيش مي آمد با خونسردی و روش منطقی حلش می کرد.
 
کریمی با نقل خاطره ای، افزود:در جنوب،  راننده حاجي بودم. یک بار با هم به پادگان شهید بهشتی اهواز كه خانه سازماني داشت، رفتیم. شب آنجا بودیم. به ما گفت که لباسمان را در بیاوریم، چون هوا خیلی گرم بود. صبح که از خواب بیدار شدیم، تمام لباس هایمان را شسته و روی طناب آویزان کرده بود. به او اعتراض کردیم که چرا این کار را کرده؟ لبخندی زد و هیچ چیز نگفت.
 
این همرزم شهید بصیر در ادامه این خاطره افزود: خیلی شرمنده شده بودم، چون حاجی 2 ساعت از شب را مشغول این کار بود. بعد از خوردن صبحانه به قرارگاه رمضان باختران رفتیم. در آنجا من و حاجي غذا را توزيع مي كرديم تا ولی به خودمان غذا نرسید. هر چه از حاجی خواستم که غذا بخورد، گفت که همه ما رزمنده ایم و فرقی میانمان نیست. اخلاق و رفتارش برایم عجیب بود.
 
وی اظهار داشت: در عملیات كربلاي 5 دور اين تپه با سنگ ديوار كرده بودند و مقر لشكر خراسان بود. در آنجا چادری زده بودیم. من جایی رفته بودم، وقتی برگشتم، حاجی را داخل چادر ندیدم. گویا او در نزدیکی چادر، روی کیسه ای دراز کشیده و خوابیده بود.  بیدارش کردم و گفتم که چرا نرفتی پيش رزمنده ها داخل چادر بخوابی؟ گفت که نخواستم مزاحم آنها شوم و همین جا دراز کشیدم.
 
کریمی در پایان خاطر نشان کرد: او در عمليات كربلاي 10 در ماووت عراق، داخل سنگر بود كه خمپاره به آنجا اصابت کرد و او را شهید کرد. هميشه خاطر حاجي در دل ما است و هيچ وقت فراموشش نمی کنیم. او واقعاً ‌نمونه کاملی از انسانیت بود.
ارسال نظرات