امام جمعه بخش جلگه چاه هاشم با بیان اینکه در دوران جاهلیت دختران و زنان را مایه ننگ خود می دانستند، گفت: دین اسلام به بانوان کرامت و ارزش داده است.
کد خبر: ۸۸۹۱۷۳۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلو چستان، حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری امام جمعه بخش جلگه چاه هاشم در گفتگو با خبرنگار ما به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز دهه کرامت اشاره کرد و گفت: سالروز ولادت این بانو به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه دختر در دوران جاهلیت با مظلومیت همراه بوده است، تصریح کرد: یکی از دوران هایی که دختر مورد ظلم شدید قرار گرفته همین زمان جاهلیت بوده است که دختران را مایه ننگ خود و اهل طایفه می دانستند.
امام جمعه بخش جلگه چاه هاشم با تاکید بر اینکه در دوران جاهلیت دختران معصوم و بی گناه را تنها به دلیل اینکه دختر هستند، زنده به گور می کردند، افزود: اما این رسم و بدعت بسیار بد با ظهور اسلام و همچنین با تولد حضرت فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر گرامی اسلام به کلی از بین رفت.
حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری با اشاره به اینکه بعد از آن اسلام به دختران و زنان ارزش بسیار بالایی قائل بوده است، اضافه کرد: امروز زنان ما درجامعه نقش اساسی دارند و در واقع از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه در غرب به زنها و دختران به چشم یک جنس و کالا نگاه می کنند، ادامه داد: اما زن و دختر در جامعه اسلامی کرامت و ارزش دارد و در واقع باید گفت که اسلام به زنان کرامت داد.
امام جمعه بخش جلگه چاه هاشم با تاکید بر اینکه عفاف، حجب و حیای حضرت معصومه (س) یکی از جلوه های های معنوی ایشان است، اظهار کرد: دختران جامعه ما باید از آن حضرت الگوبرداری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری خاطر نشان کرد: بیشترین حملات دشمنان انقلاب و نظام بر روی زنان و دختران جامعه اسلامی است و درصدد این است که حجاب را نابود کند.
ارسال نظرات