فرمانده پایگاه بسیج کارخانه کاشی کویر در گفتگو با «بسیج»:

در دولت یازدهم برای مردم هیچ برنامه ریزی و فعالیت اقتصادی صورت نگرفت

محسن الهی خواه گفت: در دولت یازدهم برای مردم و منافع مردم هیچ برنامه ریزی و فعالیت اجرایی شکل نگرفته است. وضعیت کارگران، تولید و بازار بدتر شده است.
کد خبر: ۸۸۹۱۷۵۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۷

محسن الهی خواه فرمانده پایگاه بسیج کارخانه کاشی کویر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی همه مردم و همه گروه ها دسترسی یکسانی به منابع ندارند دولت دوازدهم نابرابری درآمد را باید مورد توجه قرار دهد . توزیع ناعادلانه درآمد بر روند رشد اقتصادی تاثیر منفی داشته است.

وی با بیان اینکه راهبردهای توسعه کشور بر رشد سریع اقتصادی و توزیع عادلانه درآمد مبتنی شود افزود: تا تعادل در توزیع درآمد و ثروت بین آحاد ملت مورد توجه و تاکید قانون اساسی قرار بگیرد دولت دوازدهم باید تصمیمات و رفتارهای مدیریتی را در جهت حمایت از تولیدکنندگان اشتغالزایی و کارگران در نظر بگیرد

وی در ادامه افزود: در چهار سال گذشته گسترش نابرابری های کاری و درآمدی گسترش یافته است که برای کارفرمایان و کارگران نگران کننده بوده است از این رو برای سیاست گذاران کاهش نابرابری کارگران ونابرابری بین مردم باید جدی در نظر گرفته شود.

الهی خواه بیان داشت: در دولت یازدهم برای مردم  و منافع مردم هیچ برنامه ریزی و فعالیت  اقتصادی واجرایی شکل نگرفته است.  از اینرو  در مدت زمان چهار سال گذشته وضعیت کارگران، تولید و بازار برای مردم تاثیرات منفی داشته امیدوارم با روی کارآمدن دولت دوازدهم، به شرایط مطلوبی در اقتصاد کشورمان برسیم.

الهی خواه خاطر نشان کرد: در چهارسال گذشته، حوزه تولید از وضعیت خوبی برخوردار نبوده است با توجه به اینکه بنده در بخش تولید کار می کنم یادم هست که در ابتدای روی کارآمدن دولت یازدهم از وضعیت تولید و اقتصادی کشورمان اطلاع چندانی نداشت و اواخر تا حدی توانسته اطلاعات را کسب کند این در حالی است که از سال 92 تاکنون هیچ گونه حمایتی  از بخش تولیدی شکل نگرفته است و بسیاری از واحدهای تولیدی در وضعیت تعطیلی به سر می‌برند.

فرمانده پایگاه بسیج کاشی کویر در ادامه گفت: حمایت های ناچیزی  از نیمه دوم سال گذشته شروع شده است که با فایده لازم برای بخش تولید همراه نبوده است بسیاری از واحدهای تولیدی قادر به تامین مواد اولیه نبوده از اینرو نمی توانند سود کارگری را پرداخت کنند.

این عضو شورای کار و کارگری در خاتمه افزود: وزرای اقتصادی در دولت دوازدهم باید تولید ملی را مورد اهمیت قرار دهند کار و کارگری را مورد توجه قرار دهند و تسهیلات و امکانات لازم برای واحدهای اقتصادی که  تعطیل شده را فراهم کنند تا از این طریق شاهد باشیم که تولید رونق بگیرد وضعیت کارگری هم شرایط مطلوبی داشته باشد و بازار هم فرصتی مناسب برای تولیدات داخلی قرار بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار