مسئول بسیج جامعه پزشکی اردبیل گفت: امسال اعزام متخصصان مربوط به بهداشت روان را به همراه تیم‌های بهداشتی، درمانی به شهرستان‌های استان اردبیل آغاز کرده‌ایم تا بیماران به شکل گروهی و کلاس درمانی خدمات دریافت کنند.
کد خبر: ۸۸۹۱۷۹۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمد نوری، مسئول بسیج جامعه پزشکی اردبیل درباره برنامه‌های تیم‌های اعزامی ویژه دهه کرامت در این استان گفت: با شروع دهه کرامت اعزام تیم تک تخصصی به شهرستان کوثر و گرمی در استان اردبیل انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: بیماری‌های زنان و روانشناسی در شهرستان کوثر، همچنین بیماری‌های داخلی و چشم نیز در شهرستان گرمی استان اردبیل پیگیری خواهد شد.

نوری، درباره خدمات عمومی که در استان اردبیل ارائه خواهد شد، بیان کرد: موضوعات بهداشت محیط، بهداشت روان و آموزش بهداشت در تاریخ سوم تا دهم در شهرستان گرمی پیگیری می‌شود؛ همچنین مباحث غربالگری در تاریخ ۱۰ تا ۱۲ مرداد ماه در شهرستان کوثر انجام خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی اردبیل تاکید کرد که همچنین پیشگیری، تغذیه و کنترل فشار خون نیز در روزهای ابتدایی دهه کرامت انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر شعار سال مبنی بر پیشگیری از بیماری‌های روان تصریح کرد: امسال اعزام متخصصان مربوط به بهداشت روان را به همراه تیم‌های بهداشتی، درمانی اعزامی به شهرستان‌های استان اردبیل آغاز کرده‌ایم تا افرادی که نیاز به درمان در این حوزه دارند به شکل گروهی و کلاس درمانی خدمات دریافت کنند.

وی درباره میزان خدماتی که در دهه کرامت ارائه خواهد شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در شهرستان کوثر و روستاهای مربوطه حدود ۴ هزار نفر و در شهرستان گرمی نیز حدود ۶ هزار نفر خدمات دریافت کنند.

نوری، در پایان خاطرنشان کرد: تیم‌های اعزامی در دو شیفت صبح و عصر اعزام می‌شوند و سعی می‌شود تا از پزشکان موجود در شهرستان استفاده شود؛ اما با این وجود ۲ متخصص زنان و ۲ متخصص روانپزشکی در شهرستان کوثر به همراه ۴ متخصص در رشته‌های دیگر و همچنین ۵ پزشک عمومی فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات