خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: همه دستگاه های اجرایی در حوزه مرزها حساسیت لازم را داشته باشند متأسفانه در گذشته های دور به دلیل همین تساهل بخشی از اراضی استان از دست رفت.
کد خبر: ۸۸۹۱۸۰۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح سه شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: آنچه از نتایج جمعی مرکز نشان می دهد، شورای حفظ حقوق بیت المال استان در سنوات قبل اقدامات و تصمیمات خوبی اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: این شورا با تلاش و کوشش همه اعضا به صیانت از بیت المال، انفال، جلوگیری از زیاده خواهی و روان سازی امور در بخش های مراجعات مردمی کمک شایانی کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین به موضوع ارائه برنامه پیشنهادی برای حل اختلافات مرزی استان اشاره کرد و افزود: در چندین نقطه از استان با این مشکل مواجه هستیم و خود این بستر اختلاف موجب تعرض به منابع طبیعی و سایر انفال و اموال عمومی می شود.

وی تصریح کرد: انتظار این است که این اختلاف به خوبی مورد شناسایی و دقت قرار گیرد و برای حل آن اقدام و پیگیری لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: از همه دستگاه های عضو می خواهیم در این زمینه در حد وسع و توان به مجموعه منابع طبیعی و همچنین ثبت اسناد و املاک استان که اقدامات خوبی تاکنون انجام داده اند، همکاری و همراهی داشته باشید.

وی اعلام کرد: در خصوص نقشه تقسیمات کشوری، این نقشه ها دارای پیوست است و برای اینکه مرزهای استان اصلاح شود، لازم است که در آن نقشه ها تغییراتی ایجاد شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین توضیح داد: اختلاف از نظر ثبتی وجود ندارد بلکه اشکال کار در نحوه پیاده سازی این تقسیمات در نقشه است به طور مثال بخشی از املاک استان قزوین در حوزه حغرافیایی استان همدان قرارداده اند از این رو درخواست اصلاح نقشه از سوی استان قزوین وجود ندارد بلکه تقسیمات کشوری رعایت ثبتی را نکرده است که باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: ملاک و معیار در حوزه صلاحیت نقشه تقسیمات کشوری است به طوری که امروزه در بسیاری از امور طبق قوانین در حوزه صلاحیت دادگاه ها و ارائه خدمات به شهرها و نقاط از تقسیمات کشوری تبعیت می کنیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه خط مرزی باید از سوی کمیسیون تطبیق نقشه مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد، عنوان کرد: پرونده های منابع طبیعی استان که در چندین سال قبل به استان گیلان تحویل شده است در حالی که نباید چنین اتفاقی می افتاد، البته منابع طیبعی استان در ابتدا مقاومت خوبی کرد ولی بعد این قصور و کوتاهی صورت گرفت.

وی یادآورشد: همه دستگاه های اجرایی در حوزه مرزها حساسیت لازم را داشته باشند متأسفانه در گذشته های دور به دلیل همین تساهل بخشی از اراضی استان از دست رفت حال آنکه اگر این دقت ها و حساسیت ها در مجموعه دستگاهی اِعمال می شد، تقسیمات کشوری استان قزوین وضعیت مطلوب تری داشت.

1004/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها