سازمان بهداشت جهانی و کمیته بین المللی صلیب سرخ از اوضاع انسانی فاجعه‌آمیز در یمن در پی شیوع گسترده وبا در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۱۸۳۳
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، سازمان بهداشت جهانی (WHO) مدعی است مراکز عملیات اضطراری ملی(EOCs) را در دو شهر عدن و صنعا در یمن طراحی و تقویت کرده و از ظرفیت کامل سازمان‌های ملل متحد و شرکا برای حمایت از مردم این کشور فقیر و جنگ‌زده استفاده کرده است.

براساس گزارش این سازمان، نظارت‌ها از کاهش موارد مشکوک به وبا طی دو هفته گذشته در برخی از استان‌های یمن حکایت دارد.

اما با این حال، حتی اگر شیوع بیماری در بعضی مناطق به کُندی هم پیش برود، اما هزاران نفر هر روز در معرض این بیماری قرار می‌گیرند بنابراین تلاش‌های مداوم برای جلوگیری از گسترش این بیماری ضروری است.

سازمان بهداشت جهانی 47 (WHO) مرکز درمان اسهال در این کشور دایر کرده است و برنامه واکسیناسیون ضد وبا در ماه ژوئیه 2017 برنامه‌ریزی شده بود که به درخواست مقامات بهداشتی، به جهت یک مبارزه پیشگیرانه بسیار گسترده‌تری در سال آینده، فعلا به تعویق افتاده است تا اینکه میلیون‌ها یمنی در معرض خطر این بیماری را درمان کند.

صلیب سرخ: اوضاع انسانی در یمن فاجعه‌آمیز است

گفتنی است رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در پی شیوع گسترده و بی سابقه بیماری وبا در یمن، روز گذشته وارد این کشور شد.

پیتر ماوریر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: فاجعه بزرگ این است که شیوع بیماری وبا فاجعه انسانی و ساخته بشر است؛ این یکی از تبعات مستقیم هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های یمن است که به دنبال آن سیستم بهداشتی نابود شد.

وی افزود: جلوگیری از مرگ و میر بیشتر در این کشور امر ممکنی است، اما باید محاصره کشورهای متخاصم علیه یمن کاهش یابد و اجازه ورود مواد دارویی و بهداشتی به این کشور داده شود.

کمیته بین المللی صلیب سرخ حدود دو هفته گذشته اعلام کرده بود که هر روز 7 هزار مورد ابتلا به وبا در یمن ثبت می‌شود.

بعد از دو سال جنگ عربستان علیه یمن زیرساخت‌های بهداشتی، آب‌رسانی و فاضلاب این کشور متلاشی شد.

مسئولان کمیته بین المللی صلیب سرخ پیش بینی کردند که اگر اوضاع وبا در یمن به همین شکل باشد، تعداد تلفات تا پایان سال 2017 به بیش از 600 هزار نفر می‌رسد.

ارسال نظرات