مسوول بسیج کارگری استان همدان در گفتگو با «بسیج»:

تیم اقتصادی دولت دوازدهم قوانین و مشکلات بانکی را حل و فصل کند

محمود شریعتی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید قوانین و مشکلات بانکی را حل و فصل کند افزود: اصلاحات قوانین بانکداری، مالیاتی و گمرکی انگیزه مناسبی برای اصلاحات تجاری و رشد تولید ملی خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۹۱۸۵۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵

محمود شریعتی مسوول بسیج کارگری استان همدان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: آنچه که دولت باید انجام دهد این است که وزرایی انتخاب کند که راهکارهای اقتصادی مناسبی داشته باشند. مشکلات بانکی و رشد اقتصادی موضوعی بحث برانگیز است که دغدغه برخی اقتصاددانان است از اینرو کابینه اقتصادی دولت دوازدهم باید به چالش های بانکی بپردازد.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید قوانین و مشکلات بانکی را حل و فصل کند افزود:  مسائل باز بودن  تجاری به عملکرد اقتصادی بهتر در شرایط اقتصادی سریع تر  می انجامد از اینرو اصلاحات قوانین بانکداری، مالیاتی و گمرکی انگیزه مناسبی  برای اصلاحات تجاری و  رشد تولید ملی خواهد بود که باید مورد توجه کابینه اقتصادی دولت دوازدهم قرار بگیرد.

مسوول بسیج کارگری همدان خاطر نشان کرد: قاچاق بی رویه کالا موجب شده است تا تولید داخلی مقرون به صرفه نباشد از اینرو آسیب های اقتصادی فراوان را به تولیدکنندگان وارد کرده است این در حالی است که سرمایه لازم دراختیار بخش تولید قرار بگیرد تا بتواند  هزینه تولید را کاهش دهد و  تولید داخلی بتواند در مقابل کالای رقابتی  از مزیت های لازم برخوردار شود از اینرو فعال سازی بنگاه ها ی اقتصادی  باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

شریعتی در ادامه گفت:  قاچاق کالا باعث کاهش بهره وری سرمایه و  کاهش رشد اقتصادی خواهد شد و نمی‌تواند محیط رقابتی سالم را فراهم کند  و  هزینه مصرف کنندگان را افزایش می‌دهد.

وی در خاتمه افزود: فشار شدید و نابرابری رقابت و از بین رفتن قسمت اعظم بخش های مختلف تولیدی  ناشی از قاچاق کالاهای خارجی است  این مشکلات  باعث افزایش  بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار