دوره تربیت کارشناس بسیج طلاب و روحانیون با موضوع جریان شناسی انقلاب اسلامی در اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۹۱۸۸۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام سید سیاح مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در افتتاحیه این دوره گفت:حوزه های علمیه بعنوان مرکز تفکر انقلاب اسلامی با تهدیدات بسیار زیادی مواجه است،دشمنی با علما و حوزه های علمیه در عصرحاضر،توسط استکبار جهانی ، شدت بیشتری به خود گرفته است.

سید سیاح گفت:باتوجه به اینکه امام راحل پرورش یافته حوزه علمیه بود،اتاقهای فکر آمریکا روی حوزه های علمیه کاملا حساس اند،مطالعه می کنند،مقاله می نویسند،نقاط ضعف و قوت حوزه ها را پیدا کرده و در صدد نفوذ به حوزه ها وبیوت مراجع هستند.

وی افزود:وظیفه علماء و روحانیون بعنوان حصون اسلام، مرزبانی از اسلام ناب محمدی (ص) در برابر کفر و اسلامهای انحرافی است.لازمه این مرزبانی داشتن روحیه انقلابی است و به همین خاطر است که مقام معظم رهبری به انقلابی ماندن حوزه ها تاکید دارند.

دیدگاه مقام معظم رهبری این است که راه اسلامی ماندن و انقلابی ماندن نظام جمهوری اسلامی، انقلابی ماندن حوزه علمیه است و اگر حوزه ها انقلابی نباشند انقلاب باخطر انحراف مواجه میشود.

بصیرت و جریان شناسی لازمه دیگر مرزبانی از اسلام ناب است و کسانیکه فاقد بصیرت و ناتوان از جریان شناسی باشند در تحلیل شخصیت ها و حوادث دچار انحراف خواهند شد.

در این دوره از اساتید برجسته استانی و کشوری استفاده خواهد شد.

ارسال نظرات