مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جمع عوامل و دست‌اندرکاران جشنواره تئاتر استانی فرهنگ و هنر را عرصه ترویج ارزش‌های اخلاقی و فضیلت‌های انسانی دانست و گفت: برای گفتمان‌سازی پیام انقلاب، چاره‌ای جز بهره‌مندی از فرهنگ و هنر نداریم.
کد خبر: ۸۸۹۱۹۰۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، محمد محمدپور اظهار داشت: عرصه هنر جای طرح سؤال صرف نیست؛ بلکه باید به دنبال پاسخ علمی نیز بود؛ چراکه اقناع  نسل جوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اهالی فرهنگ و هنر است.
وی بهره‌مندی از ابزار هنر برای ترویج آموزه های دینی و شیعی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: فرهنگ و هنر عرصه ترویج ارزش‌های اخلاقی و فضیلت‌های انسانی است؛ به عبارت دیگر برای گفتمان‌سازی پیام انقلاب، چاره‌ای جز بهره‌مندی از فرهنگ و هنر نداریم.
محمدپور فضیلت اخلاقی، سرمایه اجتماعی و گفتمان فرهنگی را دغدغه دلسوزان فرهنگی کشور دانست و افزود: اهالی هنر باید با وحدت نظر، هدف مشترک و همگرایی در کنار هم بوده و هرگز به فکر واگرایی و عدم هماهنگی نباشند؛ چراکه برای تأثیرگذاری در فرهنگ جامعه لازم است اهالی فرهنگ و هنر وحدت نظر و عمل داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر بهره‌مندی از تجربه‌های گذشته برای ادامه صحیح، اصولی و هدفمند مسیر تعالی گفت: انجمن هنرهای نمایشی باید با لحاظ کردن شرایط منطقه و امکانات موجود، چشم انداز هنرهای نمایشی استان را ترسیم کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث تالار بزرگ تالار تبریز در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: پس از سال‌ها انتظار، پروژه تئاتر تالار شهر تبریز با پیش‌بینی ١٥ میلیارد تومان اعتبار در جنب لاله پارک به زودی آغاز می‌شود که در صورت تخصیص اعتبارات مناسب، این پروژه تا سه سال آینده به پایان می‌رسد.
محمدپور یکی از اصلی‌ترین کاستی‌های هنرهای نمایشی در تبریز را نبود سالن‌های مناسب دانست و ادامه داد: این تالار شامل دو سالن بزرگ خواهد بود ولی با اعلام آمادگی بخش خصوصی برای مشارکت در این پروژه احتمال گسترش سالن‌های جنبی آن وجود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به شفافیت در جهت‌گیری و سیاستگذاری‌ در جشنواره تئاتر استانی گفت: بهتر است کار داوری آثار پشت درهای بسته نباشد و پیشنهاد می شود ملاک‌های قضاوت شفاف بوده و نتایج و حد نصاب‌ها در حضور هنرمندان اعلام شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها