بخشدار دودانگه ساری:

بازارچه موقت صنایع دستی زنان روستایی در دودانگه تحول گردشگری منطقه

بازارچه‌های موقت عرضه محصولات صنایع دستی زنان روستایی در کنار جاذبه‌های گردشگر پذیر نظر شیرین رود باید با کمک دهیاران و اهالی روستا‌ها اجرایی شود.
کد خبر: ۸۸۹۱۹۰۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جهانبخش عشوری بخشدار دودانگه ساری  عملیاتی شدن طرح توانمندسازی زنان روستایی برای تولید و عرضه صنایع دستی را موجب اشتغال و درآمدزایی زنان روستایی به ویژه زنان سرپرست خانوار در منطقه دودانگه دانست و گفت: اگر شرایط اشتغال پایدار برای جوامع روستایی فراهم شود، هیچگاه شاهد مهاجرت جوانان از روستا به شهر‌ها نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه توسعه  فعالیت‌های گردشگری  یکی از کم هزینه‌ترین و سریع‌ترین مسیر‌ها برای اشتغال در مناطق روستایی هستند، افزود: باید با انجام یک برنامه ریزی هدفمند از حضور گسترده گردشگران منطقه دودانگه در نیمه دوم سال به ویژه فصل تابستان برای اشتغال و درآمد اهالی منطقه بهره ببریم.

وی گفت: طرح توانمندسازی زنان روستایی برای تولید و عرضه صنایع‌دستی به گردشگران در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاوتی، تولید و اشتغال» است. اقتصاد مقاومتی یعنی فرهنگ استفاده از محصول داخلی با هدف اشتغال هموطنان که خرید صنایع دستی روستایی می تواند حقیقت این شعار باشد.

بخشدار دودانگه در پایان تأکید کرد: بازارچه‌های موقت عرضه محصولات صنایع دستی زنان روستایی در کنار جاذبه‌های گردشگر پذیر نظر شیرین رود باید با کمک دهیاران و اهالی روستا‌ها اجرایی شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها