خبرهای داغ:
کارشناس کودک و نوجوان گفت: کودک بسیاری از حالات و رفتارهای فردی و اجتماعی خود را از بزرگ‌ترها تقلید می‌کند بنابراین خانواده مهم‌ترین نهاد در شکل‌گیری شخصیت کودک است.
کد خبر: ۸۸۹۱۹۱۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاریی بسیج از قزوین، حجت‌الاسلام مهدی فاطمی منش، در دوره تربیت مربی کودک و نوجوان اظهار کرد: مکتب انسان‌ساز اسلام از دیرباز بر روابط سالم همراه با مودت و دوستی بین والدین و فرزندان در خانواده  تأکید داشته، در روایات فراوانی نیز رفتار صحیح و مناسب پدر و مادر با کودک بسیار بااهمیت دانسته شده است.
وی افزود:  برخی روایات به اهمیت محبت والدین نسبت به فرزندان، و دسته‌ای به برخورد کودکانه با کودک و بازی با او تأکید می‌کنند و برخی نیز والدین را به اتخاذ موضعی عادلانه با فرزندان امر می‌کنند.
حجت‌الاسلام  فاطمی منش بیان کرد: پدر نه‌فقط در تأمین امکانات اقتصادی و اجتماعی خانواده نقشی اساسی ایفا می‌کند بلکه وجود او در تعلیم و تربیت کودکان  نیز اهمیت بالایی دارد.
وی با اشاره به مسائل تربیتی کودک و نوجوان در رسانه ملی عنوان کرد: كودك در مسير رشد از افرادی بسیاری اثر می‌پذیرد و تحت تأثير دیده‌ها و شنیده‌های بسیاری قرار می‌گیرد در این میان رسانه ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارشناس مسائل تربیتی کودک و نوجوان به نقش خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان کرد: خانواده مهم‌ترین پناهگاه برای فرزندان است، اساس خانواده ازنظر اسلام بر مبنای دوستی، محبت و احترام است.

وی اظهار کرد:  کودک یکی از افرادی است که تحت تربیت پدر و مادر خویش قرار می‌گیرد و بسیاری از روحیات فرهنگی ـ اجتماعی او با نظارت پیگیر و مداوم آن‌ها حاصل می‌شود و این خانواده است که او را صالح یا فاسد بار می‌آورد، و عامل شکل‌گیری نوع جهان‌بینی کودک، شخصیت و مسائل روحی و روانی او و محدوده تأثیرگذاری آن‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام  فاطمی منش با اشاره به این‌که کودک همان‌گونه که ازنظر جسم، آسیب‌پذیر است ازنظر اخلاقی و روانی هم به همان اندازه یا بیشتر، آسیب‌پذیر است، افزود: کودک بسیاری از حالات و رفتارهای فردی و اجتماعی خود را از بزرگ‌ترها تقلید می‌کند و در نظم، احترام به قانون، پای بندی به مذهب، ادب، خشونت، بی‌بندوباری، ناسازگاری از اطرافیان خود الگو می‌گیرد.

وی تأکید کرد: تربیت فاطمی یعنی معنویت و ایجاد فضای معنوی در خانه و در میان فرزندان؛  پدر و مادری که به دنبال گل‌های فاطمی هستند باید چنین منش و سبک تربیتی را در زندگی خود دنبال کنند.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها