دکتر ابهری در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
آسیب شناس اجتماعی گفت: افزایش آمار سقط جنین در جامعه در کار بیان مشکلات اقتصادی گویای حقیقت تلخ بوده و آن هم وجود فرزند ناخواسته می باشد.
کد خبر: ۸۸۹۱۹۳۷
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

دکتر مجید ابهری پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج بیان داشت: افزایش آمار سقط جنین در جامعه در کار بیان مشکلات اقتصادی گویای حقیقت تلخ بوده و آن هم وجود فرزند ناخواسته می باشد.

وی با بیان این مطلب افزود: ناخواستگی فرزند در چند شکل مختلف اتفاق می افتد اولین مورد آن در خانواده های پر جمعیت است. مورد دوم در مورد خانواده هایی است که در آستانه فروپاشی و طلاق هستند و سومین مورد آن ناشی از روابط زناشویی غیر قانونی است.

آسیب شناس اجتماعی خاطر نشان کرد: طبق قوانین جاری کسانی می توانند گواهی سقط جنین دریافت کنند که جنین در حالت سلامت نبوده و دچار بیماری های قید شده در قانون از جمله بیماری های ارثی باشد و یا ادامه بارداری موجب خطر زندگی برای مادر شود.

ابهری تصریح کرد: افزایش چشمگیر آمار مراجعه برای دریافت مجوز سقط نشانه فاصله گرفتن از ارزش های معنوی و زشتی زدایی از این پدیده قتل می باشد. در کنار مراکز مجاز و روش های قانونی برای سقط جنین برخی به مراکز غیر مجاز و زیر زمینی مراجعه می کنند که توسط افراد غیرمتخصص در محیط های آلوده صورت گرفته و باعث عفونت و حتی مرگ مادر می شود و به احتمال خیلی زیاد می تواند عاملی برای از بین رفتن توانمندی بارداری زنان گردد.

این پژوهشگر اجتماعی با اشاره به راهکارهای کاهش سقط جنین در کشور گفت: ارائه بسته های حمایتی و آموزشی برای نوعروسان و مادران، همچنین عرضه رایگان وسایل پیشگیری و آموزش آنها و مقابله جدی با مراکز غیر قانونی می تواند از این پدیده زشت و غیر انسانی جلوگیری کند.

آسیب شناس اجتماعی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی این کار مجاز نبوده و خلاف قانون محسوب می شود؛ متاسفانه تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی تحت تاثیر شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی؛ تزلزل در ارکان عاطفی خانواده ها و فاصله از ارزش های دینی و معنوی و افزایش روابط فرازناشویی؛ دلایل اصلی افزایش مشتریان سقط جنین می باشد که متاسفانه رسانه ها بویژه صدا و سیما کمتر در این زمینه به آموزش مردم می پردازند که باید در این مورد آموزش خانواده ها از صدا و سیما و توسط نهادهای اجتماعی و مدنی تحقق یابد.


ارسال نظرات