امام صادق(ع): آگاه باشید که قم، کوفه کوچک ماست، بدانید بهشت هشت دروازه دارد که سه تای آن‌ها به سوی قم است، بانویی از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسی، در آنجا رحلت می‌کند که با شفاعت او، همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۹۱۹۴۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سوم مرداد به برکت تولد حضرت معصومه(س) روز دختر نامیده شد، کسی که برای تمام دختران ایران زمین بهترین و کامل‌ترین الگو عفاف، حیا، ایمان و حرکت‌های اجتماعی است و به معنای واقعی برای یک دختر موفق مسلمان را الگوی کامل‌تری نخواهیم یافت.

حضرت فاطمه معصومه(س) مظهر فضایل و مقامات است. روایات معصومان(ع) فضیلت‌ها و مقامات بلندی را به آن حضرت نسبت می‌دهد. امام صادق(ع) در این‌باره می‌فرمایند: آگاه باشید که برای خدا حرمی است و آن مکه است؛ و برای پیامبر خدا حرمی است و آن مدینه است و برای امیرمؤمنان حرمی است و آن کوفه است. بدانید که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است.

آگاه باشید که قم، کوفه کوچک ماست، بدانید بهشت هشت دروازه دارد که سه تای آن‌ها به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسی، در آنجا رحلت می‌کند که با شفاعت او، همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند.

در جایگاه دختران ایرانی همین بس كه روز ولادت معصومه(س) به نام ایشان نامگذاری شده است. دختران ایرانی الان از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردارند و تقریباً در تمام عرصه‌ها ثابت كرده‌اند كه كمتر از مردان نیستند و چه در زمینه اجتماعی و چه در زمینه سیاسی، فرهنگی و حتی ورزشی توان پیشرفت بالایی دارند.

گفت‌وگویی داریم با دختران موفق آملی که الگوی خوبی از منظر موفقیت‌های اجتماعی‌، ورزشی‌، تحصیلی و نمونه کامل دختر مسلمان ایرانی هستند.

آرزو یوسفی متولد 1379 که در زمینه ورزشی توانسته حرفی برای گفتن داشته باشد و مدال‌های رنگارنگی در سطح کشور بدست آورد.

وی درباره دستاوردهایش گفت: از سن سه سالگی وارد ووشو شدم و در سبک‌های تالو، تای چی چوآن توانستم در مسابقات استانی و کشوری 29 مدال کسب کنم.

دختر جوان آملی به موفقیت‌های کسب کرده خود اشاره کرد و گفت: در مسابقات کشوری، چهار دوره توانستم مدال نقره را کسب کنم و در سه سال جزو انتخابی تیم ملی مازندران بودم که مدال نقره و برنز را بدست آوردم.

وی ورزش را تمام زندگی خود دانست و افزود: ورزش همه لحظه‌های مرا پر می‌کند، حتی بعضی اوقات از درس و موقعیت‌های خوب تحصیلی‌ام کنار می‌زدم و به ووشو می‌پرداختم.

یوسفی ادامه داد: بعد از 14 سال زندگی در ووشو به دلیل مشکلات مالی و برخی مسائل، ورزش را رها کردم که ضربه سختی برایم بود و در تمام مدت این دو سال که ورزش را ترک کردم برایم زجرآور بود و دلم برای تشک و شمشیرم تنگ می‌شد.

وی به هزینه سنگین مسابقات اشاره و بیان کرد: هزینه باشگاه‌ها از یک سو و هزینه مسابقات از سوی دیگر باعث شد بعد از 14 سال زندگی با این ورزش آن را رها کنم.

جوان موفق آملی از فعالیت این روزهایش گفت و تصریح کرد: بعد از دو سال دوری از ورزش حدود یک ماه است به سمت کاراته رفتم و توانستم بخاطر زمینه‌ای که داشتم در این مدت کم مقام دوم مسابقات استانی را کسب کنم.

وی پوشش را نه تنها مانع پیشرفتش ندانست بلکه عنوان کرد: پوشش نه تنها جلو‌دار پیشرفتم نبود بلکه همیشه باعث ایجاد پیشرفت من می‌شد و به آن افتخار می‌کنم.

این بانوی آملی توجه هئیت ورزش به ووشو را کم‌رنگ دانست و اظهار کرد: با وجود پتانسیل‌های بالایی که در این رشته از ورزش در مازندران وجود دارد اما توجهی که به کاراته یا تکواندو می‌شود در این ورزش صورت نمی‌گیرد‌.

یوسفی از هیئت ووشو گله کرد و یادآور شد: پیگیر ورزشکاران نیستند؛ افرادی که از لحاظ آمادگی دفاعی در سطح بالا هستند و سال‌ها فعالیت می‌کنند ورزش را رها کردند اما آنها به‌دنبال چرایی آن نیستند تا دلیل حضور نداشتن آنان را بدانند و مشکلاتشان را بررسی کنند بلکه فقط برگزاری مسابقات برایشان کافی است.

وی از ارزش والای دختر در ایران گفت و تاکید کرد: دختر در خانواده ایرانی جایگاه والایی دارد و بیش از پسران مورد حمایت قرار می‌گیرد که این خود باعث بروز بسیاری از موفقیت‌ها خواهد بود.

در ادامه گفت‌وگویی داریم با لیلا حسن‌ایرائی متولد 1379 بانوی آملی که توانست در آزمون بین المللی کمبریج ارمنستان نفر دوم را کسب کند.

لیلا حسن‌ایرائی به فعالیت‌هایش اشاره کرد و گفت: از 6 سالگی وارد زبان‌کده شدم اما مداوم نبود و به اصرار خانواده‌ام به کلاس‌های زبان می‌رفتم و این باعث شد در 10 سالگی رها کنم و به سمت ورزش و فعالیت‌های دیگر بروم.

وی ادامه داد: دو سال گذشته به اصرار دوستم به زبان‌کده رفتم و با پافشاری خواهرم زبان انگلیسی را ادامه دادم و توانستم در آزمون بین‌المللی که در مرحله اول آن در ایران برگزار شد شرکت کنم و رتبه دوم را از بین شرکت‌کنندگان بدست آورم.

این بانوی آملی از دستاوردهای دیگرش گفت و اظهار کرد: آزمون مرحله دوم زبان انگلیسی را در ارمنستان شرکت کردم که من و یکی از دوستانم در این سطح کم سن‌ترین فرد در بین شرکت‌کنندگان بودیم.

وی برگزاری آزمونش را هم‌زمان با عید فطر عنوان کرد و افزود: به مسجد مسلمانان در نزدیکی هتل رفتیم و بعد از نماز عید فطر به ساختمان دانشگاه ارمنستان تا آزمون‌ها را که در سه مرحله بود انجام دهیم.

حسن‌ایرائی از برنامه‌ریزی‌اش در زندگی اشاره کرد و گفت: تمام وقتم را صرف زبان خواندن می‌گذراندم آزمون با زمان امتحانات‌مان در یک دوره بود و باعث شد برنامه‌ریزی سختی داشته باشم به‌طوری که چند بار از شدت کم خوابی بیمار شدم.

وی تلاش را اصلی‌ترین عامل موفقیت‌اش خواند و عنوان کرد: خانواده‌ام پشتوانه من بودند و انگیزه اصلی برای ادامه دادن و مایوس نشدن خواهرم بود که بزرگ‌ترین حامی‌ام است و موفقیت‌ام را مدیون او هستم.

این بانوی جوان هدف بعدی‌اش را شرکت در آزمون هندوستان دانست و افزود: رشته مورد علاقه من روانشناسی است و می‌خواهم روانشناس بالینی شوم؛‌ هرچند عاشق ادبیات فارسی هستم و بخاطر آن حاضرم زبان را کنار بگذارم.

وی در پایان عنوان کرد: افتخار می‌کنم دختر هستم و هیچ وقت دختر بودن برایم محدودیت نبوده و نتوانست مانع پیشرفت من شود حتی انگیزه و پلی برای پیشرفت‌ام بوده است.

 شناخت جایگاه والای دختران در جامعه و نقش كلیدی و مهمی كه در سال‌های پیش روی آنان به واسطه رشد فكری و البته به سبب مبدل شدن به مادرانی كه می‌بایست نسل آینده جامعه را پرورش دهند خود از فضیلت‌هایی است كه باید مورد توجه خاصی قرار گیرد.

دخترانی كه در جامعه ما چنین جایگاه ارزنده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند امروز دوشادوش یكدیگر عرصه‌های مهم علمی‌، فن‌آوری و ورزشی را یكی پس از دیگری فتح كرده و با تلاش روز افزون خود چهره‌ای متفاوت از دختران دیگر جوامع بشری را به نمایش گذاشته‌اند.

آنجا كه مقام معظم رهبری در بیان جایگاه دختران در مورد شخص حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: دخت گرامی رسول اکرم(صلّی الله علیه و آله) معمای ناشناخته ذهن و معارف بشری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها