خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

تحولات عربستان می تواند بر مسئله قطر تاثیر گذار باشد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: کارشناس مسائل سیاسی گفت: تغییری که ایجاد خواهد شد مسلما در ادامه و در حواشی همان تحولات اخیر منطقه، انحطاط های نابجا در برابر آمریکا و اتباع آمریکایی و تنش های جدید در منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۹۱۹۵۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

کمیل یزدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص پیش آمدها، پس از انتقال قدرت از پادشاه عربستان به ولیعهدش ابراز کرد: شرایط عربستان شرایطی واضح و مشخص است.

وی ادامه داد: اگر در این رابطه به گذشته عربستان توجه کنیم خواهیم دید که عربستان با تغییر افراد حکومتی نتوانسته تغییر چشم گیری البته به جز برخی تحولات جزئی در سیاست های بین المللی خود ایجاد کند همچنین این نکته را هم باید در نظر داشت که این کشور از اصول قراردادی نانوشته ای که تنها مختص به خودش است، پیروی می کند.

این کارشناس در ادامه نسبت به تاثیر این واگذاری قدرت در عربستان بر سیاست های منطقه ای تبیین کرد: تغییری که ایجاد خواهد شد مسلما در ادامه و در حواشی همان تحولات اخیر منطقه، انحطاط های نابجا در برابر آمریکا و اتباع آمریکایی و تنش های جدید در منطقه  خواهد بود که از این نظر کشورهای منطقه به ویژه دولت های همسایه ی عربستان احساس خطر کرده.

یزدی افزود: البته می تواند این موضوع بر تحولات قطر و مسائل اخیر مربوط به قطر به شدت تاثیرگذار باشد به طوری که حرکتی چند جانبه علیه قطر اتفاق بیافتد و یا معکوس عمل شود و اقدامات علیه قطر متوقف شود اما فعلا قضاوت در رابطه با این مسئله عجله و شتاب زدگی است و باید منتظر نتایج پیش رو بود.

 کارشناس مسائل سیاسی، در خصوص نظر کارشناسانه برخی از کارشناسان این حوزه در رابطه با انقلاب سفید پس از تاج گذاری ولیعهد در عربستان تصریح کرد: این گونه نظرات کارشناسی بر مبنای برخی از مکاتباتی که البته منتشر نشده اند، شکل گرفته است و نگرانی ها در این رابطه به خودسری های عربستان در تصمیمات باز می گردد و می بایست منتظر نتایج این خودسری ها در تصمیماتی که طی چند روز آینده گرفته می شود، باشیم؛ البته در این جهت امکان وقوع حواشی و اتفاقاتی نیز می باشد.

وی در پایان اضافه کرد: همه و یا بخشی از این پیش بینی ها ممکن است اتفاق بیافتد و یا حتی در حد همین گونه حدس و گمان ها در فضای متشنج عربستان باقی بماند.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها