خبرهای داغ:
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی
پنجره فولاد ضریح حضرت معصومه(س) ظهر روز میلاد این بانوی کریمه طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۹۱۹۷۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، به منظور جلوگیری از ازدحام شدید جمعیت در جوار ضریح مطهر حضرت معصومه(س) ساخت و نصب پنجره فولاد حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) طی سال‌های اخیر دنبال شده است تا اینکه ظهر امروز همزمان با سالروز میلاد این بانوی کریمه این پنجهره طی مراسمی رونمایی شد.

آیت‌الله محمدجواد علوی بروجردی تولیت مسجد اعظم، آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی مدیر شبکه جهانی ولایت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نمایندگان و تولیت‌های عتبه نجف، کربلا و کاظمین در آیین رونمایی از پنجره فولاد حضرت معصومه(س) حضور داشتند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه این پنجره فولاد، مسجد اعظم را به حرم مطهر متصل می‌کند، اظهار کرد: از سال ها پیش در نظر داشتیم که از سمت مسجد اعظم که یادگار مرحوم حضرت آیت‌الله بروجردی است راهی به طرف ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) باز کنیم.

آیت‌الله سید محمد سعیدی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(س) افزود: دهه کرامت با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و میلاد امام رضا(ع) نیز در این ایام موجب شده است تا برکت دهه کرامت دو چندان شود.

مسؤولان آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای جانمایی موقعیت پنجره فولاد مطالعات مختلفی را انجام داده‌اند تا علاوه بر کاستن خیل جمعیت در اطراف ضریح برای دید بصری و ارتباط معنوی زائرین مشکلی ایجاد نشود.

گفتی است، طراحی و ساخت پنجره فولاد توسط مهندسین مشاور آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) و هنرمندان قمی از 44 روز پیش به صورت جدی آغاز شده و آستان مقدس مراحل مختلف اجرای کار را زیر نظر داشته است.

همچنین، به علت مقاومت فلز برنج در مقابل فرسایش و کم هزینه تر بودن آن نسبت به نقره، در ساخت پنجره فولاد ضریح حضرت معصومه(س) علاوه بر سنگ مرمر، چوب راش، شیشه و کاشی سنتی معرق از فلز برنج استفاده شده است.
ارسال نظرات