در سال 96 بیش از 280 میلیون قطعه بچه ماهی برای بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر تکثیر و رهاسازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۱۹۷۶
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ناصر کرمی‌راد در حاشیه سفر به مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در سال 96 بیش از 280 میلیون قطعه بچه ماهی برای بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر تکثیر و رهاسازی می‌شود.

وی افزود: سازمان شیلات ایران در راستای کمک به بازسازی ذخایرآبزیان، کمک در تامین امنیت غذایی‌، ارتقای سرانه مصرف و تثبیت اشتغال صیادان شمالی، از طریق مراکز بازسازی مستقر در شمال کشور، 283 میلیون قطعه بچه ماهی را تکثیر و در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی می‌کند.

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران با اشاره به اینکه از این میزان بچه‌ماهی تکثیری، 270 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی‌، 4 میلیون خاویاری و 9 میلیون سایر گونه‌ها است، تصریح کرد: با توجه به نقش و جایگاه مهم مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید رجایی ساری، سهم  مازندران را از برنامه‌های بازسازی ذخایر، تکثیر66 میلیون قطعه بچه ماهی دانست.

کرمی‌راد خاطرنشان کرد: امسال با تلاش مجموعه گروه‌های کاری مرکز شهید رجایی، 60 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، 5 میلیون کپور دریایی، 500 هزارقطعه بچه ماهی خاویاری و 500 هزار قطعه بچه ماهی آزاد دریای خزر برای بازسازی ذخایر آبزیان دریا رهاسازی می‌شوند.

وی در پایان به نقش مهم مشارکتی تشکلات صیادی دربازسازی ذخایر اشاره کرد و گفت: جامعه صیادی در مباحث بازسازی با حرکت خودجوش که به تدریج به یک باورو فرهنگ عمومی تبدیل شد در تامین ماهیان مولد و حمل و رهاسازی بچه ماهی نقش اساسی داشته که امیدواریم برنامه‌های شیلات ایران برای بازسازی ذخایر زمینه‌های رونق صید و صیادی را فراهم کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها