سرفصل های هنری و فرهنگی زمینه ماندگاری رخدادهای تاریخی و دینی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز در آئین افتتاحیه قرارگاه فضای مجازی استان البرز که به همت ستاد کنگره شهداء برگزار شد، گفت: سرفصل های هنری و فرهنگی زمینه ماندگاری رخدادهای تاریخی و دینی است.
کد خبر: ۸۸۹۱۹۸۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
 آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز با حضور در آیین افتتاحیه قرارگاه فضای مجازی استان البرز که پیش از ظهر امروز (۳ مرداد) برگزار شد، گفت: ایام مبارک دهه کرامت را عرض تبریک دارم، امروز روز ولادت کریمه اهل بیت علیهم السلام است، به همین منظور افتتاح این مجموعه پر خیر را به فال نیک می گیریم.
 
سرفصل های هنری و فرهنگی زمینه ماندگاری رخدادهای تاریخی و دینی است 

 رئیس شورای سیاستگذاری استان البرز با تقدیر از زحمات و تلاش های مسئولان ستاد کنگره شهداء استان، افزود: بعضی از مناسبت های تاریخی چون واقعه غدیر به عنوان قصه تاریخی به واسطه شاعری که غدیریه را سرود در تاریخ ماندگار شد.

 آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: ماندگاری و ثبت تاریخی اتفاقات به واسطه یکسری راهکارها ممزوج و تثبیت می شود، آن چنان که نسلی که انقلاب را شکل داد با ذکر خاطرات و بیان روایی حوادث در حفظ و ماندگاری انقلاب موثر هستند.

 وی افزود: امروزه در دنیا برای جذب مخاطب باید با امکاناتی باشد که با فطرت و روح انسان ارتباط داشته باشد.

وی توضیح داد: برای نهادینه شدن مسائل کلیدی خداوند متعال به صورت تئاتر در  آیات مختلف مسائل مختلف همچون جریان حضرت ابراهیم علیه السلام و ... را بیان کرده است.

 وی تاکید کرد: برای ثبت و عمیق شدن در جان مخاطب باید از موضوعاتی استفاده کنیم که مورد توجه ذائقه افراد است.

وی خاطرنشان کرد: از عواملی که زنده بودن انقلاب ما را تمدید می کند دوران دفاع مقدس است به همین منظور باید نسبت به آن توجه جدی شود.

 وی با تاکید بر اهمیت حفظ منابع تاریخی و انقلابی عنوان کرد: چنانچه صحیفه امام خمینی (ره) را بررسی کنید در بسیاری از صفحات به استکبار و استکبار ستیزی اشاره فرمودند و امروز ممزوج کردن بیانات امام با فیلم، شعر و ... یکی از راهکارهای پیشگیری از انحراف مطالب آن حضرت است.

 به گفته نماینده ولی فقیه در استان البرز، ممزوج ساختن اتفاقات یکی از دلایل ماندگاری، ثبت و تبیین رخدادهای مهم تاریخی است.

 وی با نظر به اثرگذاری هدفمند عناصر مختلف ها چون رنگ ها، توضیح  داد: پس زمینه ۹۰ درصد فیلم های جشنواره که قریب ۲۵تا از آن ها امتیازهای ویژه ای گرفتند « آبی » است، که این انتخاب رنگ در جریان انتخابات اخیر آمریکا بود.

 امام جمعه شهرستان کرج در پایان تاکید کرد: سرفصل های هنری و فرهنگی زمینه ماندگاری رخدادهای تاریخی را فراهم می آورد.
 
منبع: شبستان
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار