خبرهای داغ:
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در استان گلستان گفت: از شنبه هفتم مردادماه جاری به مدت یک هفته میزبان خدام رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید در استان گلستان هستیم.
کد خبر: ۸۸۹۲۰۰۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (ع) و گرامیداشت آغاز دهه کرامت اظهار کرد: اسفند 1394 بعد از فوت آیت‎الله طبسی حکم تولیت آستان قدس رضوی برای آیت‎الله رئیسی صادر شد، دفاتر نمایندگی در استان‎ها شکل گرفت که از ابتکارات آیت‎الله رئیسی است.

وی افزود: قبل از شکل‎گیری این دفاتر در پنج استان یا منطقه دفتر املاک و اراضی آستان قدس فعال بود از جمله در استان گلستان که به طور مشترک با استان مازندران در این استان فعالیت دارد که باید تفکیک شود.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در استان گلستان بیان کرد: فعالیت‎های املاک و اراضی آستان دقدس رضوی از این دفاتر مستقل است آنها کارهای تخصصی دیگری را پیگیری می‎کنند که ما به آن ورود نمی‎کنیم.

طاهری با بیان اینکه یکی از برنامه های این دفتر طرح تبلیغ وقف و نذر گفت: تبلیغ وقف و نذر دو سنت حسنه اسلامی است که باید در جامعه بیشتر ترویج پیدا کند.

وی اذعان کرد: فعالیت‎های دفتر آستان قدس رضوی به صورت افتخاری است و بار مالی بر عهده این دفتر نیست لذا انگیزه مادی جای خود را به انگیزه معنوی داده است و هر کسی که امروز در این استان و سایر استان ها به صورت افتخاری فعال شود از بدو ورود با عنوان خادم یار رضوی شناخته می شود.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در استان گلستان افزود: خادم‎یار رضوی در هفته حداقل 6 ساعت برای امام رضا (ع) مطابق با توان خودش فعالیت می کند.

طاهری ادامه داد: برای هر یک از خادم‎یاران یک پوشه عملکرد در آستان قدس رضوی ایجاد می‎شود و پس از جمع‎آوری گزارشات کار انجام شده، آستان قدس به فرد امتیاز می‎دهد و زمانی که به سطح مورد نظر رسید از مرحله خادم‎یاری به سطح خادم افتخاری امام رضا (ع) ارتقاء پیدا می‎کند.

وی شبکه جوانان رضوی در استان را یکی از موفق‎ترین شبکه‎های کشوری عنوان و گفت: برای ثبت‎نام خادم‎یاری می توان از طریق وب‎سایت آستان قدس رضوی  www.AQR.ir وارد سایت شد که در این سایت پوشه ای بالغ بر 30 فعالیت در بخش های عمومی و تخصصی تعریف شده است و پیشنهادات جدید نیز قابل پیگیری می باشد.

* کاروان زیر سایه خورشید در شهرهای مختلف استان گلستان حضور خواهند یافت

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در استان گلستان بیان داشت: از شنبه هفتم مردادماه جاری به مدت یک هفته میزبان خدام رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید در استان گلستان هستیم.

طاهری ادامه داد: کاروان زیر سایه خورشید تا غروب روز سیزدهم در قالب سه کاروان در شهرهای مختلف استان گلستان حضور خواهند یافت که امیدواریم اصحاب رسانه در زمینه اطلاع‎رسانی برنامه‎های این کاروان همانند گذشته فعالانه پای کار باشند.

* 80 درصد هزینه های دفاتر آستان قدس رضوی با کمک خیرین می باشد

وی آستان قدس رضوی با برخی دستگاه‎هایی که در زمینه محرومیت‎زدایی تلاش می‎کنند تفاهم‎نامه‎هایی را امضا کرده است که در استان از کمک این عزیزان برای فعالیت‎های دفتر استفاده می کنیم.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در استان گلستان بیان داشت: دفتر آستان قدس رضوی در آستان گلستان بودجه تعریف شده‎ای ندارد و با کمک مردم و دستگاه‎هایی که فعالیت های مشترک داریم کارها را انجام می دهیم.

طاهری گفت: ما با ادارات بسیج، سپاه، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و بخش هایی که برای محرومیت‎زدایی کمک می کنند جلساتی را برگزار کردیم تا با کمک این دوستان فعالیت‎هایی را انجام دهیم.

وی افزود: برای محرومیت‎زدایی دهستان محروم قرار است اعتباراتی اختصاص پیدا کند که در این راستا سه دهستان را به آستان قدس رضوی معرفی کردیم که دهستان کرند به عنوان منطقه محروم شناخته شد که پس از اخذ اعتبار برای محرومیت‎زدایی آن منطقه اقداماتی انجام می‎گیرد.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در استان گلستان گفت: 80 درصد هزینه‎ها بر عهده این دفاتر است که با کمک مردم و خیرین برنامه‎ها را پیگیری می‎کنیم هنوز بخش خیرین خیلی فعال نشده است که امیدواریم با کمک رسانه‎ها این بخش فعال شود.

وی از راه‎اندازی مجمع خیرین رضوی در استان خبر داد و افزود: شماره حساب بانک ملت 8102572985 و شماره کارت 6104337696040797 است که این شماره حساب به نام هیئت امنای این مجمع التفات کامیاب و ابوذر فردوسی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها