مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه درگز گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر سبب احیای جامعه می‌شود و آمران آن نیز باید هر چه بیشتر مورد حمایت‌های قانونی قرار گیرند.
کد خبر: ۸۸۹۲۰۰۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
حجت‌الاسلام داوود عبدالهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اذعان داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر در مکتب اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و مانند نماز و روزه یکی از واجبات دینی محسوب می‌شود؛ که متأسفانه تا حدودی مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به آیات قران مجید گفت: در آیه ۷۱ سوره توبه درباره امربه‌معروف و نهی از منکر خداوند می‌فرماید: «و مردان و زنان مؤمن همه یاور و دوستدار یکدیگرند، خلق را به کار نیکو وادار و از کار زشت منع می‌کنند و نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و حکم خدا و رسول او را اطاعت می‌کنند، آنان را البته خدا مشمول رحمت خود خواهد گردانید که خدا صاحب اقتدار و درست‌کردار است.»
 
وی ادامه داد: امیرالمومنین حضرت علی (ع) در حکمت ۳۷۴ نهج‌البلاغه درباره اهمیت امربه‌معروف و نهى از منکر می‌فرماید: «… و تمام کارهاى نیکو و جهاد در راه خدا، برابر امربه‌معروف و نهى از منکر، چونان قطره‏اى بر دریاى موّاج و پهناور است و همانا امربه‌معروف و نهى از منکر، نه اجلى را نزدیک می‌کنند و نه از مقدار روزى می‌کاهند و از همه اینها برتر، سخن حق در پیش روى حاکمى ستمکار است.»
 
مسئول دفتر نمایندگی سپاه درگز با تاکید بر اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد: در سایه امربه‌معروف و نهی از منکر، واجبات دینی در جامعه استوار می‌شوند.
 
وی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر سبب احیای جامعه می‌شود و آمران آن نیز باید هر چه بیشتر مورد حمایت‌های قانونی قرار گیرند.
 
حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به سطوح این فرضیه الهی گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر دارای مراتبی هستند که اگر هدف با مراتب پایین به دست آید، نباید مراتب بالاتر را عملی کرد.
وی ادامه داد: اظهار تنفر قلبی، امرونهی گفتاری، اقدامات عملی به ترتیب سه مرتبه امربه‌معروف و نهی از منکر هستند.
 
وی تاکید کرد: اگر همین تذکر گفتاری در جامعه رواج و اشاعه پیدا کند، شاهد خیلی از منکرها در جامعه نخواهیم بود.
 
مسئول دفتر نمایندگی سپاه درگز اذعان داشت: انجام امربه‌معروف و نهی از منکر از جانب خدا بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و برای فرد و جامعه برکات فراوانی دارند.
 
وی تصریح کرد: تأیید مؤمنان، ذلت فاسقان، خیر دنیا و آخرت، نجات از عذاب عمومی، برقراری عدالت اجتماعی، پایداری، امنیت، پاکیزگی کسب‌وکار، برکت اقتصادی، پیشگیری از وقوع جرم، تضعیف جبهه نفاق و فتنه و خشنودی خداوند بخشی از برکات فردی و اجتماعی امربه‌معروف و نهی از منکر هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها