استاد علوم سیاسی دانشگاه عالی تربت حیدریه گفت: تصویب تحریم‌های جدید عملا برجام را به نقطه پایانی نزدیک کرده است.
کد خبر: ۸۸۹۲۰۴۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
 سین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: افکار عمومی انتظار دارند که مسئولان در دولت و مجلس و همچنین قوه قضائیه نسبت به بدعهدی‌ها و نقض آشکار توافق بین المللی تصمیم مناسب و قاطعی را اعمال کنند.
 
وی تصریح کرد: چنانچه این مهم محققق نشود آمریکا بعنوان ناقض اصلی برجام احساس می کند که جمهوری اسلامی ایران در موضع ضعف و انفعال قرار گرفته و تلاش خواهد کرد تا ایران را بهانه های مختلف ناقض برجام به دنیا معرفی کند.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی، تحریم‌های جدید آمریکا را ادامه مواضع خصمانه دولتمردان این کشور بر علیه ملت ایران عنوان کرد و افزود: هر جه از زمان اجرای توافق می گذرد بدعهدی‌های طرف مقابل سرعت بیشتری به خود گرفته و سیاستمداران ایالات متحده با وقاحت افزون و به بهانه های مختلف سعی در اعمال تحریم های ظالمانه دارند.
 
محمدی افزود: تصویب تحریم های جدید عملا برجام را به نقطه پایانی نزدیک کرده، نقطه ای که شاید دیگر برگشتی برای ان متصور نیست و همه طیف های سیاسی در داخل به خوی استکباری سیاستمداران امریکائی متقاعده شده باشند.
 
وی بیان داشت: امریکائی‌ها در نقض عهد ید طولانی دارند و از زمانی که دولت قبلی با لبخند و تزویر سخن از مذاکره و رفع تحریمها زد اما در مقابل و همان ابتدا بنای ناسازگاری را گذاشته و اکنون نیز وزیر امور خارجه کشورمان در یک دیپلماسی رسانه ای در امریکا بر نقض آشکاربرجام تاکید دارد.
 
محمدی اظهار کرد: رئیس جمهور فعلی آمریکا در اجلاس ۲۰ سعی از منصرف کردن سران کشورهای اروپائی برای تعامل با ایران نهایت استفاده را کرد و بار دیگر بر نقض یک توافق بین‌المللی صحه گذاشت.
 
وی گفت: رفتارهای تحقیر آمیز آمریکا که دیگر واکنش به آن موافق و مخالف نمی شناسد باید عامل وحدت و همصدایی در داخل کشور را افزون و ضمن محکومیت این رفتارهای خصمانه مسئولان را به اتخاذ تصمیم قاطع و مناسب متقاعد کند.
 
استاد علوم سیاسی دانشگاه عالی تربت حیدریه تاکید کرد: نشست اخیر برجام در وین نشان داد که کشورهای اروپائی در مقابل نقض آشکار برجام و بدعهدی امریکائی ها سیاست سکوت را در پیش گرفته و عملا به آنچه که جامعه بین المللی اطلاق شده امیدی نیست و سیاستمداران داخل کشور باید هر چه سریعتر همراه با کمیته نظارت بر برجام تصمیم قاطع و مناسبی در برابر بدعهدی های آمریکا اتخاذ کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها