امام جمعه طرقبه امروزه بیش از ۸۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور فعال است.
کد خبر: ۸۸۹۲۰۵۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام ایزدی امروز در جلسه ستاد مشورتی نمازحمعه طرقبه با اشاره به بزرگداشت دهه کرامت و قرار گرفتن در آستانه سالروز اولین «نماز جمعه» به عنوان روز تحقق یکی از آرمان‌های نظام اسلامی گفت: در گذشته تنها در دو نقطه کشور این فریضه نمازجمعه برگزار می‌شد و در واقع نظام اسلامی این فریضه الهی را احیا کرده است.

وی با تأکید بر اقامه نماز جمعه توسط مسلمین برای پذیرفته شدن سایر اعمال دینی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته امروز بیش از ۸۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور همزمان فعالیت دارند که در حفظ نظام جمهوری اسلامی و همچنین در وحدت و آگاهی بخشی مردم نقش بسزایی را دارد.

امام جمعه طرقبه اظهار کرد: نماز جمعه طرقبه دارای سابقه ای به اندازه انقلاب اسلامی بوده که نشانه توجه مردم متدین این منطقه به دستورات ائمه اطهار(ع) است.

وی ضمن تقدیر از مشارکت مردم و مسئولان شهرستان در برپایی نمازجمعه و همچنین تجلیل از ائمه جمعه فقید شهر طرقبه تصریح کرد: در دسترس بودن مکان برگزاری نمازجمعه برای آحاد مردم و روستاییان منطقه اهمیت دارد لذا بر اساس ارزیابی های صورت گرفته نیاز است فضای برگزاری این فریضه الهی ارتقا یابد.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به اینکه نماز جمعه واجب محوری است خاطرنشان کرد: حضور برخی از ادارات و مسئولان دولتی شهرستان از جمله آموزش و پرورش در مراسم نمازجمعه ضعیف است و بایستی تمهیدات ویژه برای حضور سایر ادارات نیز اتخاذ شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها