خبرهای داغ:
نماینده آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران دهه کرامت را فرصتی برای سبک زندگی رضوی دانست.
کد خبر: ۸۸۹۲۱۹۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدیوسف شاکری سبک زندگی رضوی را موجب امیدآفرینی در جامعه خواند و گفت: سبک زندگی اسلامی اگر در جامعه جریان داشته باشد در آن به کرامات، مناعت و عزت انسان ها توجه می شود.

وی سبک زندگی اسلامی را که همان سبک زندگی ائمه(ع) بوده تجلی آیه «فتبارک الله احسن الخالقین» عنوان و بیان کرد: این سبک که مردمی محور و اخلاقی حور است باید در فضای عمومی جامعه خود را نشان دهد و دهه کرامت فرصت خوبی در این زمینه است.

شاکری سبک ائمه معصومین و سبک رضوی را سبک افضل معرفی و اظهار کرد: همه مردم برای بهره مندی از این سبک می توانند از ظرفیت های آستان قدس از نظر روحی، مادی، معنوی و ... بهره مند شوند و اجرای برنامه های دهه کرامت در این راستاست.

وی از برگزاری دهها عنوان برنامه همزمان با دهه کرامت در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: بخشی از این برنامه ها به صورت عمومی است و بخشی نیز برای اقشار خاص جامعه همچون مردم محروم و ... برگزار خواهد شد.

نماینده آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید را مهم ترین برنامه در این دهه نام برد و ادامه داد: علاوه بر آن حضور خادمان رضوی در اجتماعات و هیئات استان با پرچم متبرک به حرم رضوی، زیارت و غباررروبی مزار شهدا، سرکشی از بیماران ، زندانیان و ...اجرای جشن ای مختلف و چندین برنامه دیگر از برنامه های عمومی است.

شاکری برگزاری جشن ازدواج برای 200زوج، حمایت از زوج های نابارور برای درمان، سرکشی از 300بیمار بستری در منزل، حضور در مراکز بازپروری معتادان، اعزام 300زیارت اولی به مشهد و ... را از برنامه های خاص دفتر آستان قدس در آذربایجان شرقی برشمرد.

معاون فرهنگی و آموزشی دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی نیز در ادامه از ورود کاروان خادمان رضوی به تبریز خبر داد و گفت: این کاروان روز پنج شنبه ساعت 15عصر وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شده و مورد استقبال مردم و مسئولان قرار می گیرند.

سعید مطلبی همایش خادم یاران آذربایجان شرقی را با حضور 500خادم یار از برنامه های مهم دهه کرامت در تبریز عنوان و بیان کرد: این همایش هفتم مرداد در فرهنگسرای الغدیر در قالب برنامه آموزشی و اعطای نشان رضوی برگزار می شود.

وی همچنین برگزاری جشن زیر سایه خورشید در امامزاده سیدحمزه تبریز را همزمان با 13مرداد برای عموم مردم از برنامه های مهم خواند و افزود: این برنامه از ساعت 6عصر در این امامزاده با برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد.


ارسال نظرات