جانشین سپاه بجستان پیشرفت علم فضای مجازی را از فرهنگ آن سریعتر دانست و بیان داشت: متاسفانه فرهنگ استفاده از فضای مجازی در کشور ما ارتقا پیدا نکرده است.
کد خبر: ۸۸۹۲۲۰۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار محمد حسینی شب گذشته در نشست علمی تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی که در محل فرماندهی نیروی انتظامی بجستان برگزار شد به سخنان مقام معظم رهبری در اهمیت فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت فضای مجازی است و تا جایی که بعد از رهبری مهم ترین موضوع کشور فضای مجازی می دانند.
 
وی پیشرفت علم فضای مجازی را از فرهنگ آن سریعتر دانست و اذعان کرد: متاسفانه وقتی که علم فضای مجازی وارد کشور شد و به سرعت بین مردم پخش شد فرهنگ استفاده از این تکنولوژی دیده نشد و مردم کمتر به این فرهنگ توجه کردند.
 
وی افزود: در برخی کشور های اروپایی ما می‌بینیم که خانواده برای آسایش خود وخانوادها گوشی را در ورودی خانه جایی تعبیه کرده اند و نگه داری می‌کنند و جایی در فضای خانه ندارد ولی در ایران جوانان و حتی نوجوانان ما تا اخرین لحظه خواب از گوشی فاصله نمی‌گیرند و در فضای مجازی به جست و جو مشغول هستند.
 
جانشین سپاه شهرستان بجستان ادامه داد: حتی برخی نیز در جلسات، مساجد و دیگر مکانها همچنان از گوشی برای جست و جو های غیر ضروری و بی مورد استفاده میکنند که به دوجهت نقص دارد یکی در زمان اتلاف شده و دیگری در مکان غیر مناسب که این خود نیز نیاز به فرهنگ سازی دارد و باید با بالا بردن فرهنگ استفاده از فضای مجازی آسیب های را به فرصت تبدیل کرد.
 
سرهنگ حسینی ضمن انتقاد از جرائم فضای مجازی تصریح کرد: جرائم فضای مجازی بازدارنده نیست و از طرفی اطلاع رسانی ها در خصوص خطرات فضای مجازی کم است و این زمینه برای سود جویان فراهم کرده است.
 
جانشین سپاه بجستان به موضوع طلاق پرداخت و اذعان کرد: آسیب‌های فضای مجازی و ایجاد حس بدبینی زن و شوهر به همدیگر باعث طلاق می‌شود، برخی طلاق رسمی و برخی دیگر طلاق عاطفی است و در هر صورت آسیب به حساب می آید.
 
وی در ادامه به ترغیب و ترویج فرهنگ چشم وهمچشمی توسط فضای مجازی پرداخت و خاطر نشان کرد: متاسفانه از دستاوردهای مخرب دیگر فضای مجازی چشم و هم چشمی است که با توجه به منتشر کردن مراسمات، جشن ها، برنامه ها و اجناس شاخص خود دیگران را هم ترغیب به تهیه و منتشر کردن در فضای مجازی میکند که این موضوع در تضاد کامل با تقویت بنیه اقتصادی خانواده ها است بجای این که با توجه و نگاه به بنیه اقتصادی خانواده ها به دنبال مطرح کردن خود در فضای مجازی می‌پردازند.
 
جانشین سپاه بجستان خاطر نشان کرد: برخی از فرزندان و جوانان ما به درجه ای رسیدند که به فضای مجازی اعتیاد پیدا کردن و این اعتیاد به حد رسیده است که شاید برای این افراد بزرگترین جریمه محروم کردنشان به مدت یک ساعت از گوشی و فضای مجازی باشد. فضای مجازی باعث این شده که ارتباط حقیقی در خانواده ها کم شود و با انکه در کنار هم هستند ولی در معنای واقعی در کنار هم نیستند و در دنیایی به نام دنیای مجازی در حال گذران زمان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها