اجرای طرح کنترل و نظارت بر بار و بارنامه درمسیرهای مواصلاتی شهرستان اشکذر

رییس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان اشکذر از اجرای طرح کنترل و نظارت بر بار و بارنامه در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان با همکاری پلیس راه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۲۲۱۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳

محمد حسین میرجلیلی در گفتگو با خبر نگار بسیج اشکذر اظهار کرد: با توجه به جدا شدن اداره راهداری از راه و شهرسازی و الحاق آن به حمل و نقل جاده ای در سال گذشته ، اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان اشکذر با همکاری پلیس راه ، اجرای طرح کنترل و نظارت بر بار و بارنامه در مسیرهای مواصلاتی شهرستان را آغاز کرده است .
وی افزود: کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است و همه مسایل مربوط به معاینه فنی ، کارت هوشمند ، صحت و سلامت راننده و ویژگی های ایمنی بارگیری و همه مقررات و معیارهای فنی در حوزه ایمنی بار بر اساس کنترل بارنامه انجام می شود.
میر جلیلی خاطر نشان کرد: داشتن بارنامه از این لحاظ اهمیت زیادی پیدا می کند ، چرا که تمام نظارت های مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی متصل به بارنامه است .
وی ضمن بیان اینکه بار بیش از اندازه بر روی لایه های آسفالت و زیر سازی های جاده فشار وارده کرده و منجر به خرابی جاده می شود تصریح کرد : در کنترل بار ماشین ها باید سلامت جاده و نیز استاندارههای خود ماشین در نظر گرفته شود.
رییس راهداری اشکذر گفت: میزان استاندارد بار بستگی به نوع ماشین دارد چرا که هر ماشینی استاندارد بار مخصوص به خود را دارد که از طریق واحده سازنده آن مشخص و در اختیار راهداری جهت کنترل گذاشته می شود.
وی یاد آور شد: دارا بودن کارت هوشمند مورد دیگری است که در اجرای این طرح از رانندگان خواسته می شود که در کارت مذکور ، سلامت راننده و نیز دارا بودن گواهی نامه پایه یک، که لازمه کار رانندگان فعال در این حوزه است مشخص شده است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار