خبرهای داغ:
مدرس حوزه علمیه قم گفت : اسلام می گوید زن فرشته ای است که به زندگانی انسان روح و به حیات بشری قیمت می بخشد.
کد خبر: ۸۸۹۲۲۹۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکترحجت الاسلام  اسماعیلی در مراسم ولادت حضرت معصومه (س) و حلقه های صالحین  بسیج کارمندی که در مدرسه دخترانه تاکستان برگزار گردید از فضائل حضرت زهرا (س) و تقویت حیا نکاتی بیان کرد.

وی درادامه به مهمترین نکات اخلاقی و رفتاری که بانوفاطمه (س) حائز آن بودند اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی زنان عالم فضائل بسیاری داشتند از جمله آنکه مدافع ولایت و جانباز و شهید در راه اسلام شدند، حیا بی مثال ایشان در زندگی الگوی تمام زنان عالم است، به فکر مردم بودند و اول برای آنها دعا می کردند.

اسماعیلی در مقایسه ای بین دیدگاه اسلام و سایر ملل نسبت به زن ابراز کرد: آلمانی ها معتقدرن زن شبه فرشته است قلب او افعی و شعور خر دارد، همچنین امریکایی ها در مثالی موگویند که زن را به دروغ و سگ را با استخوان راضی کن، همچنین مثالی آرژانتینی  وجود دارد که می گوید زن و خوب و بد هر دو به تازیانه نیاز دارند.

این کارشناس ابراز کرد : در دیدگاه اسلام هیچ یک از مثال های فوق وجود ندارد بلکه اسلام می گوید: زن فرشته ای است که به زندگانی انسان روح و به حیات بشری قیمت می بخشد.

حجت الاسلام اسماعیلی در خاتمه احادیثی از معصومین (ع) در فضائل زن اشاره کرد که آمده است:زنان شمع و چراغ خانه ها هستند خانه بی زن چون گورستان است،همچنین زنان پاکدامن حربه بزرگی در دست های ظریف خود دارند که به نیرومند ترین مردان غالب می شوند آن حیا است.

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها