رئیس هیأت اتوموبیل‌رانی و موتورسواری اردبیل از راه‌اندازی پیست موتورسواری و دهکده توریستی هوایی در شهرستان نیر خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۲۳۶۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، رئیس هیات اتومبیلرانی و موتوروساری استان اردبیل در جلسه احداث پیست استانارد که در محل فرماندار نیر تشکیل شد اظهار داشت: بزودی با همکاری فرمانداری نیر پیست استاندارد اتومبیلرانی و موتورسواری برای اولین بار در سطح استان در نیر راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: رشته ورزشی اتومبیلرانی و موتورسواری به دلیل مهیج بودنش پرطرفدار است و تمرین و مسابقه نیاز به پیست مخصوص و استاندارد دارد و درصورت نبود مکان مناسب احتمال اینکه جوانان در خیابان مانور شتاب و حرکت هایب مارپیچی داشته باشند زیاد هست و نهایتا منجر به تصادف جانی و سلب آسایش عموم خواهد شد.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان نیر در حوزه گردشگری شهرستان نیر بیان کرد: با توجه به این استعدادهای گردشگری، شهرستان نیر یکی از بهترین مکان‌ها برای احداث پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اردبیل به شمار می‌رود که برای راه‌اندازی این پیست در شهرستان نیر برنامه‌ریزی می‌شود.

عزیزه تراز دراین جلسه با اشاره به این مطلب که تاکنون استان اردبیل یک پیست مناسب و استاندارد اتومبیلرانی و موتورسواری ندارد گفت: برای احداث این پیست زمینی به مساحت 30 هکتار نیاز است که با رایزنی های بعمل آمده با فرمانداری نیر پس از سپری شدن مراحل قانونی این پیست در نیر احداث خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی دهکده توریستی هوایی در نیر هم خبر داد و گفت: با همکاری وزارت دفاع دهکده توریستی هوایی برای اولین بار در نیر راه ندازی خواهد شد که با راه اندازی این دهکده تفریحات هوایی ازجمله، بالن، پاراگلایدر و هواپیمای شخصی (ترانسپورد هوایی) با رویکرد تفریحی و گردشگری ایجاد خواهد شد.

در این جلسه مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر هم از آمادگی شهرستان نیر برای احداث پیست اتومبیلرانی و موتورسوار خبر داد.

ارسال نظرات