با کنترل و برخورد با مرغداری های غیر مجاز در سطح کشور و مدیریت پذیر کردن زنجیره تولید مرغ در آینده می توانیم شاهد کاهش نوسانات قیمتی باشیم.
کد خبر: ۸۸۹۲۴۱۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سیاست دولت پرهیز از دخالت مستقیم در فرآیند بازار است و براساس مصوبات موجود ملکف است همه ساله دامنه دخالت ها و قیمت‌گذاری ها را محدودتر کند، لذا افت و خیر قیمت ها ناشی از فصول مختلف و شرایط عرضه و تقاضای محصولات مختلف مصرفی از جمله گوشت مرغ است.

عبدالله جعفری به انجام تمهیدات مختلف برای جلوگیری از نوسانات قیمتی گوشت مرغ اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر واگذاری کنترل عرضه و مدیریت جوجه ریزی به تشکل های مرتبط توسط وزارت جهاد کشاورزی استارت خورده است،افزود: با کنترل و برخورد با مرغداری های غیر مجاز در سطح کشور و مدیریت پذیر کردن زنجیره تولید مرغ در آینده می توانیم شاهد کاهش نوسانات قیمتی باشیم.

وی اظهار داشت: حضور قوی تشکل های تولیدی، توسعه مناسب زنجیره های عرضه مرغ و کاهش حلقه های دلالی و واسطه گری و نظارت بر هزینه های سربار پس از تولید مرغ زنده می تواند در کاهش نوسانات و منطقی شدن قیمت ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر هزینه های سربار تولید مرغ بیش از 30 درصد قیمت مصرف کننده مرغ را شامل می شود و متاسفانه این هزینه علیرغم امکان یکسان سازی در سطح کشور و کنترل و اعمال نظارت مناسب توسط دستگاه های نظارتی بویژه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، در استان های مختلف به صورت متفاوت اعمال شده و در سطح کشور یکسان نیست.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بخش عمده ای از نوسانات قیمتی مربوط به هزینه های سربار شامل هزینه های کشتارگاهی، هزینه های حمل و نقل و سود عمده فروشی و خرده فروشی است، خاطر نشان ساخت: حمایت از توسعه زنجیره عرضه مرغ و واگذاری تنظیم بازار آن به تشکل های مرتبط و اعمال نقش نظارتی دولت می تواند به عنوان نسخه کارآمد و موثر برای کاهش نوسانات و تنظیم بازار این کالای مهم مصرفی باشد.

ارسال نظرات