امام جمعه نیر گفت: مجوزهای بی رویه استخراج معدن طبیعت شهرستان نیر را به نابودی کشانده است.
کد خبر: ۸۸۹۲۴۶۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، حجت الاسلام میکائیل مقدسی در نشست با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل که در محل دفتر امام‌ جمعه برگزار شد با اشاره به وجود ریزگردها در این شهرستان موقع وزش باد اظهار داشت: مجوزهای بی رویه استخراج معدن طبیعت شهرستان نیر را به نابودی کشانده است و اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد فاجعه زیست محیطی خواهیم بود.

وی افزود: جمعیت شهرستان نیر در آخرین آماری که ارائه شد باز کاهش یافته و اگر تدبیری اندیشیده نشود باز شاهد مهاجرت از شهرستان خواهیم بود و روستاها عملا از سکنه خالی خواهد شد.

حجت الاسلام مقدسی از مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت استان و فرمانداری نیر خواست تا در خصوص دادن مجوز استخراج معدن در شهرستان با دقت عمل کرده تا شاهد بروز چنین مشکلات زیست محیطی نشویم.

وی با انتقاد از برداشت بیش از حد معاون شهرستان بخصوص در منطقه شیران اظهار کرد: یکی از دلایل مهاجرت روستائیان از شهرستان نیر از بین رفتن مراتع است که توسط معادن این عمل صورت گرفته است.

حجت الاسلام مقدسی به برداشت غیراصولی و غیر فنی معادن شهرستان نیر هم اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل گرد وغبار هوا در شهرستان نیر برداشت غیراصولی و غیرفنی معادن موجود در شهرستان است.

امام جمعه نیر در ادامه خواستار نظارت جدی مسؤولان ذیربط بر روند برداشت اصولی و فنی معادن و همچنین صدور مجوز به آنها شد.

در این نشست سید حامد عاملی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم از اکتشاف 4 منطقه معدنی با ارزش در استان اردبیل خبر داد و گفت: مطالعات اولیه برای استخراج 4 حوزه معدنی با ارزش فلزی در شهرستان‌های خلخال، مشگین شهر، کوثر و نیر صورت گرفته که به محض آغاز به کار این معادن تحول عظیمی در بخش صنعت و معدن و نیز ایجاد اشتغال در استان اردبیل شاهد خواهیم شد.

وی در ادامه به برداشت غیراصولی و غیرفنی معادن شهرستان نیر بخصوص معادن موجود در شیران اشاره کرد و گفت: کمیته ساماندهی معادن دراین سازمان تشکیل شده که با هرگونه برداشت غیراصولی و غیر فنی برخورد می‌کند.

در این نشست مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر هم خواستار توجه جدی مسؤولان ذیربط به صدور مجور معادن در شهرستان نیر شد تا شهرستان با مشکل موجه نشود.

ارسال نظرات