جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور:

فتح الفتوح حضرت امام (ره) تربیت نیروهای همطراز انقلاب است

یکی از دلایل استمرار انقلاب اسلامی در کشور را وجود نیروهای بسجی وانقلابی خواند وخاطر نشان کرد: فتح الفتوح حضرت امام (ره) تربیت نیروهای همطراز انقلاب است.
کد خبر: ۸۸۹۲۴۷۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
فتح الفتوح حضرت امام (ره) تربیت نیروهای همطراز انقلاب استبه گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، مجتبی باستان جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور در همایش چیستی و چرایی ضرورت تشکیل بسیج دانشجویی در نهمین دوره طرح ولایت استانی-خط امام(ره) که در آمفی تئاتر دانشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به کلامی از پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) درمورد احساس مسئولیت کردن مسلمانان نسبت به یکدیگر بیان کرد: اسلام تمام مسلمان‏ها را در حكم یک خانواده مى ‏داند و همه را خواهر و برادر یكدیگر خطاب كرده، مسلمانان از هر نژاد و هر قبیله و داراى هر زبان و هر سن و سال، با یكدیگر احساس عمیق برادرى مى‏ كنند، هر چند یكى در شرق جهان زندگى كند و دیگرى در غرب.

وی بااشاره به ماموریت های بسیج دانشجویی افزود: وظیفه اصلی بسیج دانشجویی "بسیج گری "است، که به معنای تامین امکانات وسرمایه برای تحقق بخشیدن به هدفی بزگ که درواقع همان استمرار انقلاب اسلامی میباشد.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور نقش عمده بسیج دانشجویی را توانمند سازی ونقش آفرینی مطرح کرد و گفت: اجرایی کردن این دو نقش در عمل به "کادر سازی "،به منظور تثبیت انقلاب اسلامی می انجامد.

باستان یکی از دلایل استمرار انقلاب اسلامی در کشور را وجود نیروهای بسجی وانقلابی خواند وخاطر نشان کرد: فتح الفتوح حضرت امام (ره) تربیت نیروهای همطراز انقلاب است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت محتوا سازی مطلوب در فعالیت های بسیج دانشجویی افزود:نباید برنامه ریزی کیفی،نگاه عمیق به مسایل، حرکت مبتکرانه وخلاقانه وهمچنین دقت در انتخاب موضوعات اصلی جامعه را فراموش کرد.

وی افزود : بسیج به معنای ” قلم و بیان ” است و جهت حصول موفقیت بیشتر برای بسیج دانشجویی لازم است اصولی را همچون: حفظ استقلال فکری،عدم مطلق انگاری، رعایت اعتدال وانصاف در برخورد، عدم سکوت وبی تفاوتی نسبت به اوضاع جامعه،داشتن قول سدید وپرهیز از بی منطقی، اقدام به موقع وبه مقدار، غلبه غقلانیت بر احساسات، حفظ انسجام تشکیلات وپرهیز از تک روی، دچار نشدن به یاس سیاسی وغافل نشدن از دشمن اصلی که همان قدرت های استکبار جهانی هستند رعایت نمود.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه گفت:صیانت از بسیج و هزینه نکردن آن برای احزاب، افراد ونهادها یکی از اصول مهم به شمار می آید .



ارسال نظرات