مراسم جشن روز دختر در مهدیشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۲۴۸۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهدیشهر ؛همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)وروز دختر ،ویژه برنامه میلاد حضرت فاطمه معصومه با حضور بانوان ودختران مهدیشهری در کانون شهید بیدقی مهدیشهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد جواد روشن بین ،ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س)وروز دختر اظهار کرد:حضرت فاطمه معصومه (س)بتول ثانی است ومقام بالایی همچون حضرت زهرا(س)دارد.

وی با بیان اینکه دختران به صورت ذاتی دارای حیا وعفت می باشند گفت:حجاب از علاقمندیهای ذاتی دختران به شمار می رود که دوست دارند محجبه باشند.

امام جمعه موقت شهمیرزاد خاطر نشان کرد:در روایات آمده  ؛خانه ای که در آن دخترانی وجود داشته باشند هر روز 12 برکت به آن خانه نازل می گردد و رفت وآمد در آن خانه قطع نمی شود.

وی با بر شمردن طهارت وپاکی حضرت معصومه که یکی از امتیازات ویژه حضرت معصومه (س)بود افزود:دختران وزنان جامعه باید در زندگی از حضرت معصومه(س)الگو بگیرند.

روشن بین به تلاشهای دشمنان جهت برداشتن حجب وحیای زنان ما اشاره وعنوان کرد:امروز دشمنان با تلاشهای خود سعی می کنند ،با مسائل جذاب ،دختران ما را از دین منحرف کند.

وی تصریح کرد:وقتی در غرب سخن گفتن از حقوق زن وعدم تبعیض جنس زن ومرد مطرح می شود ؛نه برای ارزش گذاشتن زنان  ،بلکه می خواهند از زنان به عنوان ابزاری جهت منفعت خود استفاده کنند.

روشن بین با بیان اینکه در دین مبین اسلام هیچ تفاوتی بین زن ومرد وجود ندارد افزود:درتکلیف تفاوت هایی وجود دارد وچه زن ومردهر چه با تقوا تر باشد نزد خدا محبوب تر است.

وی بر اهمیت و ارزش زن که در قرآن بسیار بالا وگرامی عنوان شده است گفت: در دوران جاهلیت نسبت به جنس زن اهانت داشتند و آنها رازنده به گور می کردند ولی وقتی اسلام آمد به شدت با این موضوع برخورد شد و به دختر ارزش واحترام گذاشت و کرامت دختر را بالا برد.

روشن بین افزود: پیامبر (ص) آن چنان به دخترش زهرا(س) ارزش و اهمیت می داد که وقتی به خانه حضرت زهرا(س) می رسید دست دخترش را می بوسید و بارها با رفتار خود وبا سخنانش ،عظمت دخترش را بالا می برد.

وی در ادامه گفت: در روایات تعریف و تمجید زیادی از دختران شده است و دختر را به عنوان هدیه الهی برای پدر و مادرشان معرفی کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها