خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار اصفهان

حقابه کشاورزان گلپایگانی مشخص شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان:از مدیریت امور بهره برداری آب تهران، قم و اصفهان انتظار می رود تا بحث حقابه کشاورزان گلپایگانی مشخص شود
کد خبر: ۸۸۹۲۴۹۸
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان به نقل از بیان نيوز ، محمد علی طرفه معاون عمرانی استاندار اصفهان در جلسه پیگیری و بررسی حقابه کشاورزی گلپایگان با بيان اینکه امیدواریم باقی مانده فعالیت های اجرایی به زودی انجام شده و به حقوق و انتظاراتی که مردم دارند توجه شود اظهار داشت: بخشی از کارهایی که در حال پیگیری است مربوط به کارهای تکمیلی مانند جاده بوده و پروژه های جایگزین در زمان باقی مانده انجام می شود تا جوابگوی مردم باشد.

وی با بیان اینکه این پروژه در شهریور ماه به نتیجه می رسد ابراز داشت: در مورد نهر هارون، سالیانه حجم آب مشخصی طبق برنامه وزارت نیرو تحویل شبکه آبیاری شهرستان می شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: برای این که کشاورزی زیر دست سد در بخشی که تعهد ایجاد شده و در برنامه دیده شده و حجم آن مشخص شده صدمه نبیند‌، باید این نهر طوری بازسازی شود که در سقف دبی تعیین شده، آب را منتقل کند به نحوی که همان حداکثر دبی و همان حجم سالانه ای که تعیین شده تقدیم کشاورزان گردد تا کشاورزی صدمه نبیند‌.

طرفه با بیان اینکه همگی ما قانونا و شرعا متعهد هستیم حقوق مردم را حفظ کنیم و نمایندگان مجلس نیز باید از این حقوق دفاع نمایند گفت: در اجرا و بهره برداری این طرح، باید توجه شده و بحث حقوق مصرف کنندگان رعایت شود.

وی ابراز داشت : از مدیریت امور بهره برداری آب تهران، قم و اصفهان که متولی این امر هستند انتظار می رود تا بحث حقابه کشاورزان گلپایگانی مشخص شود .

وی افزود: بخشی از آبی که سالانه وارد رودخانه گلپایگان می شود توسط شبکه آبیاری گلپایگان توزیع و تغذیه می شده که اراضی کشاورزی از آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم برداشت می کردند و همچنین تالاب شور و نهرهای سنتی و چاه ها و قنوات به شکل های مختلف از این آب بهره مند می شدند که باید این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد : باید در اجرا و بهره برداری از این طرح توجه شود و وزارت نیرو بررسی و تصمیم گیری لازم در این زمینه را انجام دهد و همه حقوق می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: باید سند حقابه شهرستان گلپایگان ابلاغ گردد و سهم هر کدام مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مباحث مهم حفاظت و ایمنی دریاچه است گفت: اگر اتفاقی بیفتد تبعات آن متوجه مدیران می شود و مسئولیت ایمنی با بهره بردار سد است و دستگاه های متولی این امر مانند هلال احمر و آتشنشانی می تواند کمک حال باشند .

معاون عمرانی استاندار اصفهان در پایان با اشاره به بحث جذابیت گردشگری این منطقه گفت: باید دستور العملی تهیه و زمینه نظام مندی را برای گردشگری فراهم کنیم و بحث های زیست محیطی تعیین تکلیف گردند.

ارسال نظرات