خبرهای داغ:
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

کرمانشاه در وزارت نیرو لابی ندارد تا سهمی از طرح سردسیری ببرد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمانشاه برای طرح آبهای سردسیری در وزارت نیرو لابی ندارد تا سهمی از آن داشته باشیم و این مهم از مطالبات نمایندگان استان است.
کد خبر: ۸۸۹۲۵۰۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سید قاسم جاسمی در جلسه «شورای اداری استان کرمانشاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی» که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: انتظار داریم آقای جهانگیری ترتیبی دهند تا در اولین روزهای آغازین دولت دوازدهم، مجمع نمایندگان استان  خدمت برسند و مشکلات استان را مطرح کنند.

 

جاسمی بیان کرد: ما منتظریم تا لایحه منطقه آزاد قصرشیرین در مجلس مطرح شود و نمایندگان به آن رأی دهند تا شرایط خوبی برای منطقه ایجاد شود.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خطاب به آقای جهانگیری گفت: شما رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی و همه کاره دولت و مورد عنایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز هستید و توقعات ما انتظارت زیادی نیست.

 

وی با اشاره به مشکلات استان کرمانشاه از جمله بیکاری، بزهکاری و اعتیاد گفت: ظرفیت استان کرمانشاه بیشتر از وضعیت موجود است و در موضوع اقتصاد مقاومتی باید به ظرفیت های استان و کشور نگاه شود.

 

جاسمی با بیان اینکه ۷۰ درصد از قیر طبیعی کشور مربوط به شهرستان گیلانغرب است، افزود: به دلایل مختلف همچون خام فروشی، وضعیت خوبی در این زمینه نداریم و رو به ورشکستگی است و تبدیل به نارضایتی شده است. همچنین معادن سنگ های گران قیمتی ما به کشورهای اروپایی صادر می‌شود و با آغوش باز استقبال می‌کنند.

 

وی عدم وجود صنایع تبدیلی را از دیگر مشکلات استان دانست و گفت: ما ۲۳۰ هزار شهید دادیم اما ۲ درصد اقتصاد عراق را در اختیار داریم و ترکیه ۱۸ درصد! منطقه ویژه اقتصادی فرامان در کنار راه آهن و فرودگاه و جاده اصلی کرمانشاه به تهران، مورد توجه قرار گیرد.

 

جاسمی با بیان اینکه فعالیت در مرزهای شوشمی، شیخ صله و تیله کوه باید افزایش یابد، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به درون، و حوزه توریسم و گردشگری و جاذبه های گردشگری در استان ظرفیت دارد و با توجه به شرایط فرهنگی، آن سوی مرز تمایل بیشتری در حوزه توریسم درمانی و ارتباط با استان ما دارند.

 

وی با اشاره به وجود ۴۰۰۰ اثر تاریخی در استان گفت: انتظار داریم موضوع اقتصاد مقاومتی در رابطه با راهیان نور و سهل الوصول بودن راه ها به عتبات بویژه برای اربعین استارت زده شود.

 

جاسمی با اشاره به طرح سامانه سردسیری گفت: استان کرمانشاه در طرح آبهای سردسیری در وزارت نیرو لابی ندارد تا سهمی از آن داشته باشیم و این مهم از مطالبات نمایندگان استان است.

ارسال نظرات