خبرهای داغ:
رئیس ستاد دهۀ کرامت کشور:

۸۰ هزار مسجد میزبان دهۀ کرامت

حجت‌الاسلام و المسلمین ارباب‌سلیمانی گفت: امسال برای نخستین بار ۹۲ هزار هیئت در سراسر کشور اقدام به برپایی مراسم جشن می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۹۲۵۲۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، آئین افتتاحیه برنامه‌های دهه کرامت امروز با حضور سیدحسین هاشمی استاندار تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی، عباس سلیمی و همچنین مدیریان برخی دستگاه‌های عضو ستاد دهه کرامت در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارباب‌سلیمانی در این برنامه طی سخنانی با اشاره به برگزاری مراسم و محافل جشن در ۸۰ هزار مسجد سراسر کشور گفت: برپایی این حجم از مراسمات فرصتی مناسب برای بیان فرمایشات اهل‌بیت (ع) و جلا پیدا کردن قلوب است.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ۹۲ هزار هیئت در سراسر کشور اقدام به برپایی مراسم جشن می‌کنند، یادآور شد: انبیاء (ع) هیچ اجر و مزدی در قبال رسالتشان از انسان‌ها نخواستند، جز پیامبر اکرم (ص) که اجر و مزد رسالتشان را مودّت و محبّت نسبت به خاندانشان بیان کردند. برپایی این مراسمات در دهۀ کرامت مصداقی از مودّت نسبت به اهل‌بیت (ع) است.

رئیس ستاد دهۀ کرامت کشور با اشاره به سه هجرت مهم در طول تاریخ گفت: در طول تاریخ هجرت‌های مختلفی صورت گرفته است، اما سه هجرت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، نخست؛ هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه، دوم؛ هجرت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا و سوم؛ هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو. این هجرت‌ها موجب ایجاد انقلاب‌های فکری و فرهنگی و عملی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارباب‌سلیمانی با اشاره به هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو گفت: گرچه این هجرت از روی اختیار نبوده است، اما ایشان از این موقعیت بهترین استفاده را کردند و مأموریت الهی خودشان را در آن شرایط پیاده کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار