خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری همایش بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) در روز ملی امامزادگان در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۲۵۸۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌اسماعیل حسینی‌مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری که پیرامون پنجم ذی‌القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و همایش بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری دهه اول ذی‌القعده تحت عنوان دهه کرامت در تقویم جمهوری اسلامی اظهار داشت: حضور بانوی مکرمه حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم، این شهر را در شمار شهرهای دسته اول جهان اسلام قرار داده است.

وی افزود: قطعاً شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) آن‌چنان باعظمت است که در حد یک معصوم دنیا را تحت تأثیر معارف بلند مکتب تشیع قرار داده است و بعد از وفات و ارتحال این بانوی مکرمه هم معنویتی در حرم مطهر آن حضرت وجود دارد که مشابه این معنویت را در حرم مطهر امامان معصوم شاهد هستیم ازاین‌رو شهر مقدس قم به‌عنوان حرم مطهر اهل‌بیت(ع) نام‌گرفته و زیارت کریمه اهل‌بیت(س) معادل زیارت امام رضا(ع) معرفی‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به سالروز ولادت امام رضا(ع) در پایان دهه کرامت گفت: این امام معصوم قطب نمایی برای جذب دل‌های همه مسلمانان و به‌ویژه شیعیان از اقصی نقاط دنیا است، و ما معتقدیم که میزبانی کریم اهل‌بیت(ع) و خدا جوش نصیب این ملت ولایت مدار شده است.

حسینی مقدم بابیان اینکه در نیمه دهه کرامت یعنی هفتم مردادماه جاری روز ملی بزرگداشت امامزادگان را خواهیم داشت، تصریح کرد: حضور بیش از 8 هزار تن از این شخصیت‌های گران‌قدر در نقاط مختلف ایران اسلامی نورافشانی می‌کند، چراکه ایران و ایرانیان بعد از اسلام مدیون کار جهادی بی‌نظیر امامزادگان بودند.

وی ادامه داد: این 8 هزار امامزادگان در برهه‌های مختلف به ایران اسلامی هجرت کرده و معارف اهل‌بیت(ع) را در این کشور پهناور منتشر کرده‌اند، و آن‌ها بودند که اهل‌بیت(ع) را به ملت فهیم ایران اسلامی معرفی کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در این رابطه که امامزادگان ثروت‌های معنوی گران‌بهایی هستند که باید قدر آن‌ها را بدانیم، خاطرنشان کرد: برای قدرشناسی از نعمت وجود امامزادگان برنامه‌های جامعی از سوی هیئت‌امنا و با فعالیت سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

حسینی مقدم طرح‌های برگزارشده در طول سال از سوی اوقاف و امور خیریه را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی و برنامه‌های مختلف برای مجاوران و زائران در طول سال ازجمله این طرح‌ها هستند.

وی بیان کرد: دهه کرامت و روز ملی امامزادگان فرصتی برای بازخوانی خدمات کم‌نظیر امامزادگان در دوران حیات و بعد از شهادت و یا رحلت آن‌ها است و امامزادگان قطب‌های فرهنگی در طول دوران حیات ملت ایران بوده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تأکید بر اینکه امامزادگان قطب‌های فرهنگی در طول دوران حیات ملت ایران بوده‌اند، ادامه داد: در استان قم در سال جاری، 81 پروژه عمرانی برای امامزادگان استان با زیربنای 18 هزار و 541 متر و بااعتبار 11 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

حسینی مقدم بابیان اینکه تعداد 30 امامزاده در استان در سال جاری  دارای طرح جامع خواهند شد، گفت: ان شالله در طول دهه کرامت هر روز یک امامزاده شاخص محل برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت خواهد بود و با حضور مسئولان و مردم و مشتاقان اهل‌بیت(ع) مراسم تجلیل و تکریم امامزادگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) در روز ملی امامزادگان گفت: این همایش روز شنبه 7 مردادماه مصادف با پنجم ذی‌القعده ساعت ده صبح با سخنرانی ویژه حجت‌الاسلام مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: در پایان مراسم، آیین غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر حضرت موسی مبرقع (ع) با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری و مداحی حاج سید علی حسینی نژاد، حاج حسن مالکی نژاد برگزار می‌شود.

حسینی مقدم بیان کرد: فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی و ارائه خدمات مختلف در امامزادگان مقدمه‌ای است برای اینکه امامزادگان به‌عنوان قطب فرهنگی در خدمت مردم عزیز ایران باشند، چراکه در فضای فرهنگی کشور و در فرصتی که تهاجم فرهنگی دشمنان با استفاده از فضای مجازی به دنبال تخریب اذهان جوانان ما هستند امامزادگان می‌توانند آثار شوم فعالیت‌های ضد فرهنگی دشمنان مرزوبوم را خنثی کنند ازاین‌رو موضوع معرفی امامزادگان به‌عنوان قطب فرهنگی به نسل جوان امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها