گزارش «بسیج» از واردات بی رویه غذای بی کیفیتی به نام تیلاپیا_29
دولت الکترونیک اگر در عمل در عرض دو هفته کار من را راه انداخت ؛ می شود دولت الکترونیک اما من برای گرفتن یک مجوز باید مدام بروم و بیایم و بعد شش ماه از من رشوه می خواهند، این دولت الکترونیک نیست.
کد خبر: ۸۸۹۲۶۳۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: امسال همچون سالهای گذشته در حوزه اقتصادی نگاه رهبری و دلسوزان نظام، ضرورت پیاده سازی سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی است اقتصاد مقاومتی شالوده و شاهراه نجات از بسیاری از معضلات و مشکلات اقتصادی کشورمان است اما متاسفانه طی چند سال اخیر علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیاده سازی سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و نیز درون زا کردن تولیدات، مسئولین و دولتمردان به شعار اکتفا کرده و گاهی برنامه های عادی و روزمره دولتی را با برچسب اقتصاد و مقاومتی دنبال کرده اند. یکی از حوزه هایی که کمتر در بخش کشاورزی به چشم می‌آید بخش شیلات کشور است. شیلات و مقوله مهم ماهی یکی از مهمترین مواد غذایی سبد خانوار است که با وجود استعدادها و امکانات بالقوه در کشور امکان پرورش ماهی در بالاترین سرعت و کیفیت وجود دارد بر همین اساس انتظار می رود تا دولتمردان برای حمایت و پشتیبانی تولید کنندگان ماهی این غذای سالم و غنی برنامه ریزی داشته باشند اما سالیان اخیر شاهد واردات بی رویه و بی منطق انواع ماهی از کشورهای خارجی هستیم.

واضح است که این اقدام ضمن آنکه بسیاری از مشاغل را از بین خواهد برد ضربه سنگینی به تولیدکنندگان ماهی های گرمابی و یا سردابی زده است در همین راستا سعی کردیم تا از نزدیک با مشکلات عدیده برخی تولیدکنندگان ماهی سردابی از جمله قزل آلا آشنا شویم. باورود ما به این مرحله مشاهده کردیم که متاسفانه یک تولیدکننده داخلی برای پرورش ماهی بومی  و سالم داخلی در کشور باید با  موانع و مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کند. این در حالی است که در مقابل یک واردکننده ماهی تیلا پیا به راحتی می‌تواند به هر میزانی که بازار کشش داشته باشد ماهی ناسالم و آغشته به گاز سمی منواکسید کربن وارد این کشور کرده و بسرعت در فروشگاه ها و مراکز خرید عرضه کند. خبرگزاری بسیج بر آن شده است تا به صورت مستند و حضوری از مراکز پرورش ماهی این مهم را پیگیری کند. بدین منظور به روستایی در نظر آباد کرج رفتیم تا از نزدیک با مشکلات و سختی های یک تولیدکننده ماهی قزل آلای داخلی آشنا شویم. بر همین اساس گفتگویی با سرکار خانم زمانی یکی از جهادگران بسیجی و تولیدکنندگان ماهی قزل آلا ترتیب داده ایم . وی که ازجمله تولید کنندگان ماهی قزل آلا ست دل پر دردی نسبت به بازار ماهی و مشکلاتی که بر سر راه تولید کنندگان داخلی وجود دارد داشت. مشکلاتی که عمدتا از سوی برخی مسئولین ایجاد شده وباعث کندی روند تولیدی او شده است. خانم زمانی که به همراه همسر جانباز و فرزند خود در مزرعه خود مشغول به کار است خود برادر شهید و از جمله فعالین عرصه کار تولید و نیز منتقد جدی بحث واردات ماهی های خارجی از جمله تیلا پیا است.

در گزارش پیشین با برخی از رانت های میلیاردی به برخی از تولیدکنندگان ماهی آشنا شدید در این گزارش ضمن اشاره به برخی دیگر از زوایا و مشکلات تولیدکنندگان ماهی قزل آلا با چند و چون کار بیشتر آشنا خواهیم شد:

دولت نا الکترونیک رمق تولیدکننده ماهی را گرفت/ حمایت از واردات کمر تولید ماهی را شکست

* دولت نا الکترونیک رمق تولیدکننده ماهی را گرفت

خانم زمانی؛ تولید کننده ماهی قزل آلا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، گفت: قطعا اگر این وقتی که صرف رفتن به این اداره و آن اداره گذاشته می شود صرف تولید و کنترل مزرعه ماهی شود به نفع ما است. دولت اگر که به فکر راه اندازی دولت الکترونیک است به معنای واقعی دولت الکترونیک را راه اندازی کند.

وی افزود: دولت الکترونیک اگر در عمل و در عرض دو هفته کار من را راه انداخت ؛ می شود دولت الکترونیک واقعی اما اگر دولت به شکلی باشد که من برای گرفتن یک مجوز مدام بروم و بیایم و بعد شش ماه از من رشوه بخواهند این دولت الکترونیک نیست. 

زمانی تولید کننده بسیجی تصریح کرد: مسئولین روحیه جهادی ندارند و واردات کمر این نظام را می شکند.

وی عنوان کرد: واردات بازار تولید داخل را خراب کرده است . من پیش از این ماهی را سر استخر به طور عمده کیلویی 13 هزار تومان می فروختم اکنون همان ماهی را کیلویی 8 هزار تومان می خرند تازه این قیمت را بهصورت چکی می خرند که ممکن است پول آن ها نقد نشود و وقتی ماهی را می فروشی 6 ماه باید دنبال پول ماهی باشید.

وی خاطرنشان کرد: بر خی افراد سودجود با چک ماهی می خرند اما پول شما را نمی دهند چون بعدا می گویند که ماهی شما مریض بوده و ما برای ماهی های مریض ذره ای پول نمی دهیم. لذا تولید کننده بی چاره می ماند با ماهی های از دست رفته و 6 ماه تلاش بدون ثمر.

ارسال نظرات