فرمانده انتظامی لرستان در جمع خبرنگاران :

کشف و ضبط5 میلیارد تومان کالای قاچاق در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان از کشف و ضبط پنج میلیارد تومان کالای قاچاق در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۲۶۷۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، سردار محمد قنبری ظهر در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به معضل قاچاق اظهار داشت: لرستان در مبادی ورود قاچاق نیست اما یکی از استان هایی بوده که در معبر عبور قاچاق قرار دارد.

وی با اشاره به اشراف پلیس آگاهی لرستان به باندهای قاچاق افزود: در این راستا پاسگاههای استان را متمرکز بر محموله های قاچاق عمده در لرستان کردیم.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه طی یک تا دو هفته گذشته محموله های قاچاق از سوی ماموارن انتظامی استان کشف و ضبط شد عنوان کرد: در این راستا یک محموله مربوط به ورود دو دستگاه کامیون حامل اسباب بازی قاچاق در حجم بسیار بالا بود که ۱۰ تن این محموله وزن داشت.

سردار قنبری با بیان اینکه این محموله با اسناد گمرکی که در اختیار دارند مغایرت داشت گفت: قاچاق بودن این محموله برای ما کاملا مشخص شده و مبدا این محموله قاچاق از گمرک خرمشهر بوده و مقصد آن نیز تهران بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین پنج تن نیز اضافه بر میزانی که در بارنامه گمرک ذکر شده در این محوله قاچاق وجود داشت تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله یک میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی لرستان همچنین از توقیف یک محموله ابزار آلات دیگر که از طریق چهار دستگاه تریلی کشنده در حال انتقال بود خبر داد و گفت: این محموله نیز از گمرک آبادان به مقصد تران بارگیری شد بود که این چهار دستگاه خودرو ۵۰ تن اضافه تر از میزانی که از گمرک ترخیص کردند محموله قاچاق داشتند.

سردار قنبری گفت: در این رابطه هفت نفر دستگیر و ارزش ریالی این محموله قاچاق نیز دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی همچنین از توقیف دو دستگاه کانتینر حامل ۲۷ تن پارچه قاچاق در استان خبر داد و گفت: این محموله نیز از گمرک آبادان به مقصد قاچاق بارگیری شده بود که نوع این پارچه توقیف شده با پارچه ای که در اسناد گمرکی ذکر شد بود مغایرت داشت.

فرمانده انتظامی لرستان ارزش ریالی این محموله قاچاق را نیز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

سردار قنبری گفت: در مجموع از هشت دستگاه خودرو توقیف شده پنج میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ۱۲ نفر نیز دستگیر شدند.

ارسال نظرات