3.5 درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداریها است و این بودجه باید صرف عمران وابادانی و فرهنگ سازی درجامعه شود اما آیا تا کنون کسی از اعضاء شورای شهر بدنبال اخذ این مطالبات بوده است.
کد خبر: ۸۸۹۲۶۹۳
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نائب رئيس اتاق زنجان در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان جایگاه بخش خصوصی در ایران را بسیار پایین دانست و گفت: متاسفانه بهای لازم به بخش خصوصی در ایران داده نمی شود هر چند که این بخش سکاندار ایجاد و ثبات در اشتعال کشور است.

کلانتری خطاب به اعضاء شورای شهر حاضر در این نشست افزود: 3.5 درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداریها است و این بودجه باید صرف عمران وابادانی و فرهنگ سازی درجامعه شود اما آیا تا کنون کسی از اعضاء شورای شهر بدنبال اخذ این مطالبات بوده است لذا زمانی که ۵۰ درصد هزینه های شما از طریق این مالیات تامین می گردد بی توجهی به محل درآمدها نشان از عدم آگاهی اعضاء شورای شهر است.

در ادامه عضو شورای شهر زنجان حضور مسن ترین و جوانترین عضو شورای شهر را حاکی از اهمیت مباحث توسعه شهری دانست و گفت: اکنون گردهم آمدیم تا با واکاوی نیازهای شهری علل عقب ماندگی و توسعه نیافتن استان را در مقایسه با شهرهای دیگر جستجو کنیم.

دادخواه پیگری و همسو شدن خواسته های جمعی از سوی مردم زمینه ساز توسعه مدنی دانست و افزود: متاسفانه در مقایسه با کشورهای دیگر شهرداری و شورای شهر در ایران قدرت اجرایی و جایگاه لازم را نداشته از این رو داشتن توقع بیش از اختیارات اجحاف در حق اعضاء شورای شهر و شهرداری هاست.

وی با اشاره به اینکه ظرف ۴ دوره شوراها شاهد روی کار امدن ۱۶ شهردار در زنجان بودیم اظهار داشت: این امر وضعیت مطلوبی نیست چرا که در هر دوره بطور میانگین ۴ شهردار تغییر کرده اند و طول عمر کوتاه شهرداریها منجر به عدم برنامه ریزی بلند مدت در خصوص توسعه شهری می گردد.

دکتر حمیدی دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه درآمد پایین شهرداریها را به عنوان یکی از معضلات ساختاری شهرداریها دانست و گفت: مادامی که در آمدها پایین باشد شاهد پیشرفت پروژه های عمرانی در شهر نخواهیم بود لذا باید سعی کنیم پایه های ایجاد درامدزائی پایدار در شهرداریها ایجادگردد.

مقدم نائب رئيس اتاق زنجان نیز خواستار استخراج نقاط قوت فرصتها و تهدیدات شد و گفت: باید با نگارش یک استراتژی مطالبه گری را به مردم آموزش دهیم.

ارسال نظرات