خبرهای داغ:
فرمانده سپاه گمیشان گفت: سپاه کمک و خدمت رسانی به مردم و رفع محرومیت را سرلوحه کار خود قرار داده است و به دلیل رسالت سنگینی که دارد همیشه در کنار مردم است.
کد خبر: ۸۸۹۲۷۰۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، باقر رحمانی پیش از ظهر امروز در حاشیه عملیات آبرسانی سپاه به روستای چارقلی از توابع شهرستان گمیشان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه چند سالی است که با شروع فصل گرما و تابستان مشکل کم‎آبی در روستاهای گمیشان تشدید و به اوج خود رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش‎های سیمین‎شهر و گمیش‎تپه مشکل کم‎آبی و قطعی آب را نداریم، گفت: گمیشان حدود 28 الی 30 روستا دارد که مشکل کم آبی و قطعی به 80 درصد به بالا می رسد که در برخی مناطق نیز کم‎آبی به صورت نقطه‎ای است و برخی روستاها نیز مشکل خاصی در این زمینه ندارند.

فرمانده سپاه گمیشان مسئولان را پاسخگوی این وضعیت دانست و تاکید کرد: مسئولان پیگیر مشکلات مردم هستند و در جلسات متعدد شورای تامین در خصوص این موضوع بحث شد ولی با توضیحاتی که مسئولان داده اند و با توجه به مشکلاتی که مردم این منطقه دارند باید فکر اساسی شود.

رحمانی گفت: با توجه به شور بودن آب منطقه و آب شربی که از کردکوی برای مصرف مردم و احشام استخراج می شود مسئولان باید به دنبال راه حل و برطرف کردن این مشکل باشند.

وی با بیان اینکه سپاه از مردم و برای مردم است، بیان داشت: سپاه کمک و خدمت رسانی به مردم و رفع محرومیت را سرلوحه کار خود قرار داده است و به دلیل رسالت سنگینی که دارد همیشه در کنار مردم است.

فرمانده سپاه گمیشان گفت: ما به محض مطلع شدن این مشکل حدود یک ماه گذشته، به محض تماس از طریق رده‎های استانی موضوع را پیگیری کردیم و از طریق یک تانکر 18 هزار لیتری عملیات آبرسانی را انجام دادیم.

رحمانی ادامه داد: به دلیل حجم گسترده مشکل کم‎آبی مردم این روستاها وجود یک تانکر سپاه و اداره آبفا کفاف رفع مشکلات مردم را نمی‎کند.

وی اذعان کرد: ما سعی کردیم با حداکثر ظرفیت روزانه چهار الی پنج سرویس با همکاری آب و فاضلاب و آبفا، از چاه‎هایی که مورد تائید است آبگیری انجام دهیم.

فرمانده سپاه گمیشان با بیان اینکه با همکاری دهیاری ها و دهیار محل سعی بر رفع هزینه پشتیبانی شد، افزود: امیدواریم مسئولین همت کنند و نگرانی مردم این روستاها، نگرانی و دغدغه آنها نیز باشد و در رفع این مشکل که چند سال پیاپی وجود دارد تلاش نمایند.

رحمانی گفت: هر زمان با ما تماس گرفته شد و اطلاع دادند که به آب نیاز دارند سعی کردیم در اسرع وقت آبرسانی را انجام دهیم.

فرمانده سپاه گمیشان بیان داشت: حدود 10 روستای گمیشان مشکل کمبود آب و یا قطعی آب دارند که چارقلی و ضلع غربی روستای قلعه جیغ بزرگ با مشکل حاد کم‎آبی مواجه هستند و باقی به صورت نقطه ای می باشد.

به گفته وی؛ در بخش‎هایی از منطقه سیمین‎شهر مشکل کمبود آب داشتیم که با زمانبندی و مدیریت آبفار این مشکل مرتفع شده است.

فرمانده سپاه گمیشان بیان داشت : با توجه به گرم شدن هوا، افت مخازن آب زیرزمینی، مصرف زیاد آب سبب شده تا مردم این شهرستان مشکل را بیشتر حس کنند و با مشکل کم‎آبی و قطعی آب مواجه شوند .

رحمانی در پایان از صبر، تحمل و استقامت مردم منطقه و همراهی آنان با مسئولان قدردانی کرد و افزود: مسئولان باید از طریق منابع ملی و یا بودجه‎های استانی، به این منطقه را به طور ویژه توجه داشته باشند و این مشکلی که در چند سال اخیر در تابستان وجود دارد و مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند را بر طرف سازند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها