استاندار لرستان :

سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)در لرستان

استاندار لرستان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۷۰۰ میلیارد تومان در لرستان سرمایه‌گذاری کرده که بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش تولید و اشتغال لرستان سرمایه‌گذاری می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۲۷۷۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند امروز در  جلسه بررسی دستاوردهای سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهارداشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  از سال 93 تاکنون 124 میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: روز گذشته  براساس یک تفاهم نامه با ستاد جرایی فرمان حضرت امام (ره) بنا شد در مدت سه سال 700 میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه‌گذاری انجام شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بیش از 500 میلیارد تومان از این سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد، تولید و اشتغال است، عنوان کرد: این 500 میلیارد تومان عموما در قالب شعار سال(تولید و اشتغال) می‌گنجد و مابقی اعتبارات عمرانی است.

وی به لزوم پیگیری مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان برای اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده تاکید کرد و گفت:  از این 500 میلیارد تومان 200 میلیارد تومان برای مشارکت در 26 طرح است که پیگیری آن به عهده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت است که با قید فوریت باید طرح‌ها را معرفی کنند.

بازوند بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید توجه داشته باشند طرح‌هایی که معرفی می‌شوند مسئله‌دار نباشند بلکه شفاف و تعیین تکلیف شده باشند.

وی خاطر نشان کرد: براساس این تفاهم‌نامه بنا شد در قالب طرح‌های آسمان و آفتاب سالی 30 میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه‌گذاری شود ( مجموعا 90 میلیارد تومان).

استاندار لرستان اظهارداشت: الگوی آسمان بیشتر باید در حوزه روستایی اتفاق بیفتد در این رابطه نیز معاون عمران استاندار لرستان و بخشدارها متولی انجام این کار هستند و می‌توانند خانوارها را وارد این کارکنند.

وی افزود: در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یک تعریف زنجیره ای برای طرح آسمان شده است که خانوارها در قالب این طرح می‌توانند فعالیت داشته باشند.

بازوند عنوان کرد: بنا است  در جهت اشتغال‌زایی در روستاهای استان صندوقی تشکیل و به ازای آورده خانوارها دو برابر مبلغ پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های دیگر نیز می‌توانند در قالب طرح آفتاب تشکیل شود بیان کرد: در این زمینه تحت عنوان صنایع دستی یا دیگر صنایع تسهیلاتی با بهره 4 درصد پرداخت می‌شود.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: به رئیس ستاد فرمان اجرای امام پیشنهاد شد تا یک صنایع تقریبا سنگین در استان شکب بگیرد و  گروه تدبیر در این زمینه سرمایه‌گذاری کند؛ سقف حداقل سرمایه گذاری این طرح حدود 300 میلیارد تومان و سقف آن 500 تا 600 میلیارد تومان می‌تواند باشد.

وی گفت: براساس این تفاهم نامه برای تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان 20 میلیارد تومان گذاشته شده است که انتظار می‌رود شرکت‌های دانش بنیان طرح‌های خود را خیلی سریع تعیین تکلیف کنند.

بازوند تصریح کرد: در بحث سرمایه در گردش نیز بنا شد تا سقف 500 میلیون تومان معرفی شود برای بیشتر از 500 میلیون تومان نیز استانداری 50 درصد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز 50 درصد مشارکت می‌کند.

وی پرداخت وام های قرض الحسنه پنج میلیون تومانی برای مشاغل خرد و خانگی را از دیگر برنامه های این تفاهم نامه برشمرد و اظهارداشت: در این بخش پرداخت هزار و 100 فقره وام لحاظ شده است که سهم هر شهرستان در نظر گرفته می‌شود.

استاندار لرستان افزود: از محل اعتبارات عمرانی نیز 100 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شده است که 50 درصد از آن را استانداری و 50 درصد دیگر را ستاد پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 110 خانه علم و مسجد در استان ساخته می‌شود عنوان کرد: تجهیز یکی از هنرستان‌های استان در این برنامه لحاظ و دانشگاه علوم قرآنی نیز در این تفاهم نامه دیده شده است.

بازوند به حمایت ستاد برای احداث گاوداری دو هزار راسی در دلفان اشاره و بیان کرد: بنا است با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هزار واحد مسکن محرومان در استان لرستان احداث شود.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفت سه هزار کودک یتیم در این تفاهم نامه خاطر نشان کرد: با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مرکز ناباروری در استان لرستان تجهیز و راه اندازی می‌شود.

استاندار لرستان راه دسترسی و آب شرب را مشکل جدی منطقه تخت چان پلدختر دانست و اظهارداشت: اقدامات حمایتی برای منطقه تخت چان پلدختر در نظر گرفته شده است که پروژه‌های آن باید مشخص شود.

استاندار لرستان اهدا هزار و 100 کمک جهیزیه را از دیگر طرح‌ها دانست و گفت: 550 جهیزیه توسط کمیته امداد و 550 جهیزیه توسط بهزیستی اعطاء می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات