خبرهای داغ:
رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه گفت: تمام کمیته های مرتبط با ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه تشکیل شده و امروز شاهد فعالیت مستمر این کمیته ها هستیم.
کد خبر: ۸۸۹۲۷۸۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اباذر حسنی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالگرد اولین نماز جمعه کشور با اشاره به جایگاه ستاد نماز جمعه شهرستان از ابتدای انتصاب حجت الاسلام قریشی در جایگاه امام جمعه شهرستان گفت: دستور کار ستاد اقامه نماز جمعه، شناسایی نیروهای کارآمد، تشکیل ستاد شورای روحانیون، جذب نیروهای داوطلب، فعال سازی وتسهیل حضور مردمی در محل مصلی، شناسایی و هماهنگی دستگاه های همکار، تشکیل قرارگاه فرهنگی، برگزاری مراسم های مختلف فرهنگی می باشد.

وی عملکرد ستاد نماز جمعه را در ۳ بخش تشکیلات سازمانی، فرهنگی و اجتماعی و توسعه عمرانی عنوان کرد و افزود: تشکیل معاونت ها، فعالسازی ستاد خادمین نماز جمعه، راه اندازی رابطین مساجد در سطح شهر جهت اطلاع رسانی، احیای کانون فرهنگی و هنری عصر ظهور مصلی از جمله برنامه های بخش تشکیلات سازمانی بود.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان شد: در این زمینه از سوی با مدیران استانی و دستگاه های مربوطه رایزنی های در خصوص برگزاری ایستگاه های پاسخگویی به مشکلات مردمی پیش از خطبه های نماز جمعه انجام گرفته و همکاری لازم وتاثیر گذار از این دستگاه ها مشاهده شده و با استقبال گرمی مردمی روبرو شد.

وی، افزود: توجه به مناسبت ها و ایام های مختلف سال،فعال سازی کانال ستاد و سایت تقویت تعامل با فضای رسانه ای، ارتباط مستمر با رادیوی ارومیه، حضور کارشناسان و پاسخ به سوالات شرعی و حقوقی به صورت رایگان و مشاوره های حقوقی و خانوادگی و مخصوص بانوان، راه اندازی مهد آدینه با مشارکت بهزیستی، تقویت تعامل با ادارات و هیات های مذهبی، برگزاری مراسم مستمر جمع خوانی قرآن، ساماندهی خبرنگاران و عکاسان جهت حضور در مصلی در جهت تردد و تقویت تعامل، ایجاد غرفه های فرهنگی، تهیه ویلچر برای جانبازان و معلولین از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه فرهنگی و اجتماعی می باشد.

وی، محور سوم ستاد را توسعه عمرانی اعلام کرد و گفت: با توجه به قدمت ۲۵ ساله مصلی تعمیر برخی از اماکن داخلی، سنگ کاری، ایجاد پارکینگ، ساماندهی ورودی مصلی، رفع مشکل قطعی برق و تامین ژنراتور با کمک استاندارو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، رفع مشکلات گرمایشی و سرمایشی بخش خواهران، مرمت و کاشی کاری محراب مصلی، نصب دوربین های مداربسته، از جمله برنامه های توسعه عمرانی ستاد نماز جمعه ارومیه بوده است.

حسنی، در خصوص میزان حضور نمازگزاران در مصلی تصریح کرد: تعداد نمازگزاران در فصل تابستان کمتر از فصول دیگر سال است و دلیل این کاهش مشغول بودن مردم به شغل شریف کشاورزی باشد و در ماه مبارک رمضان شاهد حضور پرشور مردم درآیین عبادی سیاسی نماز جمعه هستیم.

وی از حضور جوانان در صفوف نماز جمعه اظهار امیدواری کرد و افزود: خوشبختانه حضور جوانان در صفوف نماز جمعه نسبت به سال های گذشته بسیار پررنگ و افزایش یافته است.

منبع: اروم نیوز
ارسال نظرات