عضو هیئت رئیسه فراکسیون فرش مجلس شورای اسلامی :

سهم تولید و صادرات فرش در کشور افزایش یابد .

عضو هیئت رئیسه فراکسیون فرش،و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت : باید سهم تولید و صادرات فرش در کشور را بالا ببریم چرا که در حال حاضر در صادرات فرش وضعیت خوبی نداریم .
کد خبر: ۸۸۹۲۸۱۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل محمد فیضی در آیین بازگشایی یازدهمین نمایشگاه صنعت  فرش اردبیل  گفت : فرش دستبافت و صنایع دستی در فرهنگ ، هنر وتجارت  کشور جایگاه ویژه ایی دارد و مایه مباهات ایرانیان در داخل و خارج کشور بوده است .
وی بااشاره به بیمه  فرش بافان  گفت : در اردبیل ۵۰هزار بافنده وجود دارد  که با دست های خود زحمت می کشند ولی متاسفانه کمتر از ۱۲هزار این افراد بیمه شده هستند .
نماینده مردم اردبیل ،نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت :  فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس یکی از بزرگترین فراکسیون ۲۰۰نفر عضو دارد و اخیرا طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی و فرش رادر دستور کار داشتیم.
فیضی بااشاره به اعتبار بخش روستایی گفت: یک و نیم میلیارد دلار برای بخش اشتغال روستایی در نظر گرفته شده که باید از این اعتبار سهم مطلوبی برای حوزه فرش پیش بینی شود .
وی اضافه کرد : متاسفانه در سال های اخیر کشورهای همسایه به رقبای جدی بازار فرش  ایران تبدیل شدند که در حال حاضر وضعیت مطلوبی در صادرات فرش نداریم.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلش شورای اسلامی گفت : صادرات فرش ایران ۳۵۰میلیون دلار و صنایع دستی ۲۰۰میلیون دلار محاسبه شده که باید تلاش کنیم سهم صادرات را افزایش دهیم .
فیضی تصریح کرد: کشور های افغانستان ، پاکستان و هندوستان در تولید و صادرات فرش دستبافت متاسفانه نسبت به کشور ایران وضعیت مطلوبی دارند .
خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل _کبری عزیزی
ارسال نظرات
آخرین اخبار