نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران، گفت: کارگزاران حج جلوی ایجاد حواشی در سفر حج را بگیرند.
کد خبر: ۸۸۹۲۸۵۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار کارگزاران حج استان یزد با وی، خدمت برای حجاج را یک توفیق الهی دانست و اظهار داشت: این که بتوانیم خادم زائران خانه خدا باشیم بسیار ارزشمند است.

وی افزود: این که انسان زمینه‌ای را فراهم کند که بندگان خدا بتوانند با خدای خودشان ارتباط برقرار کنند و مناسک و عبادت‌هایی که برای حج بیان شده را درست انجام دهند و به قرب الهی دست پیدا کنند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه زائران خانه خدا باید بتوانند در کمال آرامش، با خداوند خود راز و نیاز کرده و اعمال و مناسک حج را به جا آورند، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که حتما باید توسط مدیران و کارگزاران حج به آن توجه شود، لزوم رعایت قوانین، مقررات و برنامه ریزی هایی است که برای این سفر در نظر گرفته شده است.

ناصری یزدی افزود: در خدمت کردن به کسانی که زائر خانه خدا هستند به هیچ عنوان نباید دریغ و احساس خستگی کرد و به صورت کاملا بی مهابا باید تلاش و کوشش صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه سفر حج یک سفر کوتاه زمان است، خاطرنشان کرد: پس از پایان این سفر اگر انسان به وظایف خود به درستی عمل کرده باشد، خوشحال است و وجدان راحتی دارد ولی اگر این فرصت تمام شود و احساس کنیم که مشکل فلان زائر را حل نکردم یا از کار زده ام، دچار خسران شده ایم.

وی با تاکید بر اینکه همه دست اندرکاران حج نسبت به حجاج مسئولیت دارند، خاطرنشان کرد: در صورتی که نسبت به حجاج کوتاهی کنیم، در برابر خداوند مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن علیه ایران تبلیغات سوء زیادی انجام داده اند، خاطرنشان کرد: باید به صورت کامل و دقیق حساسیت داشته باشیم که وقت مان را در این سفر صرف مسائلی نکنیم که بتواند سبب سوء استفاده دشمنان شود.

حجت الاسلام میررحیمی مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه حدود 120 نفر پزشک و معین در حج امسال حجاج یزدی را همراهی می کنند، خاطرنشان کرد: 2400 نفر امسال از یزد در قالب 16 کاروان به حج مشرف می شوند.

وی با اشاره به اینکه همایش نمادین حج امسال با حضور تمام زائران یزدی خانه خدا در شاهدیه یزد برگزار شد، گفت: انشاالله 16 کاروان یزد پایان مرداد ماه به عربستان مشرف شده و سفر حج خود را آغاز می‌کنند.

میررحیمی با بیان اینکه زائران یزدی مدینه قبل هستند، گفت: امسال خیلی از کشورها یا اصلا مدینه نمی‌روند یا توقف بسیار کوتاهی دارند و تنها ایران است که پنج شب و 6 روز در مدینه ساکن هستند.


ارسال نظرات