مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه فرهنگ ایثار زندگی را شیرین تر می کند گفت: باید میان مصادیق ایثار دفاع مقدس و مصادیق امروز ایثار پیوند ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۸۹۲۸۷۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰


  به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  غلامرضا یاوند عباسی  در چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سنندج گفت: باید ایثار را در بسترهای اجتماعی وارد کنیم؛ چرا که در این صورت است که فرهنگ ایثار نهادینه می شود.
 
وی با بیان اینکه ایثار را صرفا در کلکسیونی به نام دفاع مقدس قرار ندهیم ادامه داد: باید دنبال کارهایی باشیم که این فرهنگ در جامعه تکثیر یافته و وارد تمامی زمینه های اجتماعی شود.
 
وی، درگیر کردن سازمان های مردم نهاد را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری دانست و اضافه کرد: باید سمن ها را تشویق کرده تا در حوزه فیلم، کتاب و زیبایی های دیداری فرهنگ ایثار در شهرها مشارکت و فعالیت داشته باشند.
 
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در ادامه سخنان خود به اسطوره سازی ایثار اشاره و اظهار کرد: نیاز است با شناسایی و قدردانی از ایثارگرانی که در قید حیات هستند، اسطوره سازی کنیم.
 
یاوند عباسی با بیان اینکه برنامه ای برای تجلیل از خانواده های ایثارگران برگزار شود افزود: با استفاده از طرحی، کتاب یا فیلمی از خاطرات هر اسطوره تدوین شود؛ زیرا اجرای چنین طرح هایی تاثیر بسیار زیادی در زنده نگه داشتن ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
 
وی بحث فتنه مذهبی و قومی را خطرناک دانست و گفت: دشمنان همواره با استفاده از این فتنه ها در پی ضربه زدن به وحدت ایران اسلامی هستند اما کارهایی مانند تجلیل از پیشمرگان مسلمان کُرد، مانع تحقق اهداف دشمنان شده است.
 
یاوند عباسی به اختصاص 20 درصد از اعتبارات فرهنگی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه پنجم و ششم توسعه اشاره و اظهار کرد: این اعتبار چندان راهگشا نیست؛ چرا که تنها به چند دستگاه اجرایی خاص اختصاص یافته و شامل تمامی دستگاه ها نمی شود.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران ادامه داد: با توجه به محدودیت اعتبارات، دستگاه ها خود باید از ظرفیت های دیگری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره گیرند.
 
یاوند عباسی افزود: ضروری است جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قوام لازم را داشته و افراد و اعضا ضمن نشاط و شادمانی، حضور فعال داشته باشند.
به گفته وی، از شورا انتظار است که کارهای ماندگار انجام دهد؛ همچنانکه تاکنون کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه کردستان دارای قابلیت های فراوانی است افزود: امیدواریم بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نحو مطلوبی در این استان فرهنگ سازی کنیم.
 
انتهای پیام/7727

ارسال نظرات