مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان کنارک اظهارداشت: حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از زنان مشهور اسلام هستند که ویژگی های شخصیتی ارزشمندی همچون علم و تقوا دارند.
کد خبر: ۸۸۹۲۹۱۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

سمانه لشکری، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان کنارک در گفتگو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به یقین می توان گفت درک ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) و رسیدن به جایگاه معنوی آن حضرت، ضرورت تعیین راهکارهایی برای پیاده کردن آن در جامعه را مشخص می سازد تا بانوان و به ویژه دختران ما، با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت(ع) مظهر عفاف، تقوا و حیا باشند.
سمانه لشکری افزود: نامگذاری روز ملی دختران در زادروز آن حضرت، حرکتی نمادین برای گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه(س) و ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل بیت(ع) در میان دختران مسلمان و در نهایت الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران امروز است.
وی گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از زنان مشهور اسلام هستند که ویژگی های شخصیتی ارزشمندی همچون علم و تقوا دارند، فعالیتهای سیاسی و اجتماعی ایشان نیز با آگاهی از مسایل روز انجام می شد، به طوری که شاگردان و پیروان بسیاری داشتند و آنان را به راه خیر و ثواب رهنمون میکردند و به دلیل همین قدرت روشنگری حضرت معصومه(س) دشمن از وجود ایشان احساس خطر کرد و ایشان را از مسیر اهداف شوم سیاسی اش برداشت.
مسئول بسیج جامعه زنان کنارک بیان کرد: دستیابی به توانمندی های فکری و اندیشه ورزی نیازمند داشتن نگاهی والا به امور است که بانوی مکرم اسلام، حضرت فاطمه معصومه(س) این شاخصه را در وجودشان داشتند.
لشکری تصریح کرد: اگر افراد به توانمندی های مقدس و ارزشمند برسند، جامعه هم به توانمندی های آنان معتقد می شوند و دختران مسلمان هم تحت آموزه های دینی می توانند به مقامات بالای علمی و معنوی دست یابند.
وی اذعان داشت: الگوهایی که دختران مسلمان ما دارند، اسوه های دانشمندی و اندیشه ورزی هستند، در حالی که جوامع غربی حضرت مریم را به عنوان الگو نمی بینند بلکه ایشان را به عنوان موجودی مقدس و آسمانی می پندارند که زمینی ها نمی توانند به ایشان تأسی جویند.
لشکری ادامه داد: در جامعه اسلامی ما، الگوهای انسانی بسیاری داریم که بانوان جامعه ما می توانند در مسیر این بزرگان گام بردارند.
مسئول بسیج جامعه زنان کنارک با اشاره به این مطلب که انسان همواره نیازمند به الگویی رفتاری و نمونه ای عملی است و وجود الگوهای رفتاری و شخصیتهای نمونه و مربی نقش بسیار مهمی در سازندگی انسانها دارد،گفت:  الگو در فرهنگ و علوم اجتماعی به افراد انسانی کامل و رشد یافته ای گفته می شود که لیاقت سرمشق بودن دیگران را دارند، الگوپذیری، به معنای فرایند پیروی از یک مدل عینی و راهنمای عمل در رفتار و کردار، گرچه در همه دوره های زندگی انسان کم و بیش مطرح است ولی این فرایند در دوره جوانی به دلیل مهمترین دوره تکوین شخصیت افراد، رشد کمالات انسانی و ورود فرد به جامعه کارکرد بیشتری دارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: این برنامه با همت حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت خدیجه (س)کنارک برگزار که علاوه بر اهداءهدایای عمومی به دختران حاظر در برنامه از تعداد 5 دختر نمونه ونخبه بسیجی،5نفر از القاب آن حضرت و10 نفراز مسابقه فرهنگی تجلیل شد.

ارسال نظرات