خبرهای داغ:
معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد از اختصاص ۵ میلیون تومان به هر یک از انجمن‌های فعال در لارستان تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۲۹۴۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
هادی حسینی  در دیدار با فرماندار شهرستان لارستان اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کند کارها در آن به صورت موازی صورت نگیرد بلکه کارها در طول هم انجام شود.

وی درباره درخواست‌های مطرح شده از سوی مسئولان و انجمن‌های فعال در لارستان گفت: در مورد سینمای شهر لار در صورتی که بر اساس قوانین و قواعد عمل شود، وزارت ارشاد می‌تواند تجهیز آن را بر عهده بگیرد. در مورد تجهیز پلاتوهای شهرداری و مجتمع منیری و علیشیری قول همکاری می‌دهد. 

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به فعالیت دفتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در لارستان، گفت: برای کانون‌های فعال بودجه مناسبی را تامین می‌کنیم اما کانون‌ها باید گزارش‌های خود را ارائه کنند.

وی از اختصاص 5 میلیون تومان به هر یک از انجمن‌های فعال در لارستان تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد:  برای اعزام 2 گروه هنری لارستان به خارج از کشور نیز به صورت مشارکتی آماده همکاری هستیم.

حسینی از مسئولان لارستان خواست با توجه به قدمت این شهرستان درباره ساخت یک مستند یا فیلم در مورد لارستان و معرفی آن اقدام کنند.

جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان در این جلسه با برشمردن برخی پروژه‌های در حال اجرا در حوزه‌های مختلف این شهرستان توسط خیرین، افزود: این نشان از روحیه مشارکت جویانه و خیرخواهانه این مردم است.

وی خطاب به معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا دولت نیز همچون خیرین به تعهدات خود در قبال سهم دولت از پروژه‌های مشارکتی در حال ساخت عمل کند تا این پروژه ها هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

معاون استاندار فارس ضمن مطرح کردن اینکه لارستان دارای این ظرفیت است که به عنوان قطب فرهنگی جنوب کشور مطرح شود از مسئولان خواست تا زمینه این اتفاق را رقم بزنند و از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه فرهنگ و ارشاد لارستان را یاری و تجهیز کنند. 

وی بیان کرد: نیاز است تا با توجه به فعالیت چشمگیر رسانه‌ها در لارستان، خانه مطبوعات این شهرستان به استقلال برسد و خانه هنرمندان نیز در این لارستان دایر شود.

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز گفت: بازسازی سینمای شهر لار به عنوان مکانی که یادآور خاطرات زیادی برای مردم است در صورتی که با واگذاری آن به بخش خصوصی موافقت شود، اقدامات لازم برای تجهیز آن صورت می‌گیرد. 

وی خواستار ارتقای انجمن سینمای جوان لارستان از نمایندگی به دفتر، تجهیز مجموعه‌های خیرساز علیشیری و منیری، کمک به انجمن‌های فعال، اعزام دو گروه نمایشی به خارج از کشور برای احیای زبان و فرهنگ لارستانی، تبدیل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت اداره کل با توجه به وسعت شهرستان و کارهایی که تا به حال صورت پذیرفته است، تجهیز 2 پلاتو لارستان که قرار است توسط شهرداری لار ساخته شود و غیره شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها