خبرهای داغ:

تکمیل مصلاها نیازمند اراده جدی مجلس و دولت است

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس خواستار توجه مسئولان در تکمیل مصلاهای نیمه‌تمام شد و گفت: برای سرانجام مطلوب مصلاهای نمازجمعه مجلس باید ردیف بودجه اختصاصی در نظر بگیرد.
کد خبر: ۸۸۹۲۹۴۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان امروز در نشست خبری  اظهار داشت: در سال گذشته مجموع اعتبارات اختصاص یافته به ساخت مصلاهای نمازجمعه 25 میلیاردتومان بود که بخشی از آن تخصیص نیافت که در بخش دیگر تخصیص یافته نیز سهم استان‌ها بسیار اندک بوده است.

ملک‌مکان تصریح کرد: امروز تکمیل مصلاهای نمازجمعه نیازمند یک عزم جدی است که باید این مهم در مسئولان و به ویژه نمایندگان مجلس و دولتمردان اتفاق افتد.

وی با اشاره به وضعیت اقامه نمازجمعه در استان فارس گفت: این استان دارای 76 نهاد نماز جمعه است که از این نظر مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس خاطرنشان کرد: از بین امام جمعه‌های استان فارس 57 امام‌جمعه بالای 40 سال و مابقی زیر 40 سال سن هستندو میانگین سنی آنان به 49.5 سال می‌رسد.

ملک‌مکان بیان کرد: جوان‌ترین امام‌جمعه استان فارس با 31 سال سن در شهرستان پاسارگاد و مسن‌ترین امام‌جمعه نیز در آباده طشک با 85 سال سن است.

وی گفت: ائمه جمعه استان فارس از نظر علمی همگی سطح سه حوزه معادل کارشناسی ارشد دانشگاه و بیش از نیمی از آنان نیز سطح چهار معادل مدرک دکترا را پشت سر گذاشته‌اند و در بین آنان سه مجتهد مسلم به نام‌های آیت‌الله ایمانی، بهشتی و فقیه به ترتیب ائمه جمعه شیراز، میان‌شهر و نی‌ریز وجود دارد که پنج امام‌جمعه نیز نزدیک به مقام اجتهاد می‌باشند.

ملک‌مکان با بیان اینکه امکان استفاده تشکل‌های مردم‌نهاد به ویژه تشکل‌های دانشجویی از تریبون نماز جمعه وجود دارد، گفت: در فارس بیش از 100 سخنرانی دانشجویی از تریبون‌های نماز جمعه طی یکسال گذشته داشتیم که بسیج دانشجویی بیش از سایر تشکل‌ها استفاده کرده است.

وی با تاکید براینکه تخریب و سیاه‌نمایی از تریبون‌های نماز جمعه انجام نمی‌شود گفت: بیشتر مردم می‌خواهند که ائمه جمعه حنجره فریاد آنان باشند و امام جمعه هم باید کم‌کاری‌ها را به شکل منطقی و مستدل مطرح کند.

ملک‌مکان با قدردانی از همراهی رسانه‌ها در انعکاس اخبار مربوط به نماز جمعه و سایر اخبار مرتبط، نماز جمعه را یک رسانه هفتگی دانست که انعکاس دهنده مسائل روز، مشکلات جامعه و محلی برای ارائه مسائل آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

ملک‌مکان در مورد برنامه‌های هفته نمازجمعه نیز تصریح کرد: همایش خانوادگی ائمه جمعه در سپیدان برگزار شد و پخش مستقیم نمازجمعه مرکز استان‌ها ازجمله شیراز  نیز از رسانه ملی در روز جمعه ششم مردادماه در دستور کار است.

وی بیان کرد:سخنرانی پیش از خطبه‌ها، تجلیل از ائمه جمعه پیشکسوت، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری  از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته نماز جمعه در استان فارس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار