خبرهای داغ:
معاون شهردار قم خبر داد

تکمیل حفاری خط B مترو قم در زمان‌بندی 2 ساله

معاون شهردار قم گفت: در صورتی که با شرایط اجرای خط A مترو، حفاری تونل خط B مترو انجام شود پیش‌بینی می شود با توجه به اینکه این خط حدود 15 کیلومتر تا چهار راه بازار قم است در مدت دو سال عملیات حفاری زمان ببرد.
کد خبر: ۸۸۹۳۰۳۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به وضعیت اجرایی شدن خط B مترو قم گفت: خط B مترو از پردیسان شروع شده و تا چهار راه بازار قم ادامه داشته و سپس به سمت شهرک فرهنگیان ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه شرایط انتقال دستگاه حفار به محل دپوی خط Bدر حال انجام است افزود: پیش‌بینی می‌شود عملیات دمونتاژ تا پایان تابستان تکمیل شده و پس از این زمان عملیات حفاری خط B آغاز شود.
وی با بیان اینکه استاندارد مشخصی برای پیشبرد حفاری تونل مترو وجود دارد گفت: در خط A بالاترین رکورد را در حفاری داشتیم و مشخصات زمین در خط B نیز به گونه‌ای است که می‌توانیم امید داشته باشیم با همین سرعت در خط دوم نیز فعالیت حفاری صورت گیرد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم تصریح کرد: در صورتی که با همین شرایط اجرای خط B را داشته باشیم پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه این خط قریب به 15 کیلومتر تا بازار است قریب به دو سال عملیات حفاری زمان ببرد.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه حدفاصل بازار تا فرهنگیان به جای اجرای مترو ،منوریل پاسخگوی نیاز حمل و نقل مسافر خواهد بود افزود: استدلال شورای ترافیک کشور این بود که یک زمانی منوریل جایگزین خط دوم مترو شده و ما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم بالاخره این مساله را تاکید کردیم که مترو بر منوریل اولویت دارد پس منوریل ادامه پیدا نکرده و مترو جایگزین آن خواهد بود.

قاری قرآن با بیان اینکه براساس مصوبه شورای ترافیک کشور خط B مترو از پردیسان تا چهارراه بازار اجرایی خواهد شد افزود: از چهارراه بازار تا فرهنگیان نیز به موازات منوریل باید مطالعات جامع شهر انجام شده تا بتوانیم بررسی دقیق‌تری در خصوص نیازسنجی‌ها داشته باشیم.
ارسال نظرات