میزان تصادفات فوتی در چهارماهه نخست امسال 13 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۸۹۳۰۶۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان تصادفات فوتی در چهارماهه نخست امسال 13 درصد کاهش داشته است گفت: بیش از 360میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق درسال 95 در استان توقیف شده است.

سردار علي آزادي افزود: از نشانه های انسان با کرامت این است که همواره خداوند بلند مرتبه را مورد سپاس قرار می دهد وافراد را مورد مغفرت و بخشش قرار می دهد تا خود مورد مغفرت و بخشش خداوند قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه امنیت مقوله ای است که با مشارکت مردم ، نهادها ، سازمان ها، نیروهای مسلح و نیروی انتظامی تامین می شود، اظهار داشت: در این میان به توجه به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا رکن اصلی امنیت نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: وظیفه ما پاسخگویی است چرا که ما معتقدیم کار پلیس عبادت است و باید پاسخگو باشد.

سردار آزادی خدمت رسانی به مردم را افتخار پلیس استان بیان و خاطر نشان ساخت: پلیس به طرق مختلف با مردم ارتباط دارد و مردم می توانند از طریق سامانه 197 انتقادات ، پیشنهادات خود را با پلیس در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود : مبارزه با جرایم و آسیب ها با مشارکت همگانی حاصل شده و تنها وظیفه پلیس نیست بلکه نیازمند همکاری و هماهنگی همه مردم ، مسئولان سازمان ها و نهاد ها است.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان با تاکید بر برخورد قاطع با اراذل و اوباش گفت : با همه کسانی که در ارتباط با مواد مخدر ، سرقت ، مزاحمت و سایر موارد بخواهد جو جامعه را از نظر روانی و عینی برهم زنند برخورد قاطع می کنیم.

وی با اعلام اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر بالای 20 سازمان ، نهاد و دستگاه دخیلند گفت : ما آمادگی داریم در صورت فراهم بودن همه زمینه ها ظرف 48 ساعت تمامی معتادان متجاهر به مواد مخدر را در سطح استان جمع آوری کنیم.

این مقام انتظامی با تاکید بر نظارت مستمر بر رفتار و اعمال کارکنان گفت : در سال 95 در سطح استان بیش از یک تن انواع مواد مخدر از قاچاقچیان و سوداگران مرگ کشف شد.

سردار آزادی با اعلام اینکه برخلاف تصور برخی افراد میزان اعمال قانون، تخلفات راهنمایی و رانندگی در استان بالا نیست گفت : استان زنجان بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در زمینه اعمال قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی در جایگاه بیست و پنجم کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه ماموران ما در بحث پیشگیری از تخلفات و حوادث جاده ای بیشتر رویکرد تذکری و ارشادی دارند گفت :در زمینه مبارزه با کالای قاچاق در سال 95 بیش از 360میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق کشف شد.

سردار آزادی در پایان با بیان اینکه در زمینه وقوع سرقت ما استان مادر رده 29 کشوری هستیم اظهار داشت : البته ما راضی به وضع موجود نیستیم و باید همواره در ارتقاء امنیت تلاش کنیم.

دستگيري سارق داخل خودرو با 4 فقره سرقت در زنجان

گروه استان ها- فرمانده انتظامي شهرستان زنجان از دستگيري سارق داخل خودرو با چهار فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مختار شيرمحمدي" اظهار كرد: در پي اعلام مرفوك شهرستان مبني بر اينكه فردي در حال دستكاري خودرو هاي پارك شده در خيابان است ، موضوع به صورت وي‍ژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت .

شيرمحمدي افزود: در پي اين اطلاع ماموران كلانتري 13 شهرستان زنجان به محل اعلامي اعزام و متهم به هويت معلوم را كه در حال باز كردن خودرو ها بود را دستگيركردند.

اين مقام انتظامي گفت:اين متهم در بازجويي هاي صورت گرفته به چهار فقره سرقت داخل خودرو اعتراف كرد.

فرمانده انتظامي شهرسان زنجان به شهروندان توصيه كرد به منظور پيشگيري از سرقت داخل خودرو وجه نقد ، اشياء قيمتي و ... را در داخل خودرو قرار نداده و خودرو را به تجهيزات بازدارنده و ضد سرقت مجهز كنند.

پيشگيري از اعتياد مستلزم تلاش جهادي و احساس مسئوليت جمعي است

گروه استان ها - زنجان – جانشين فرمانده انتظامي استان اعتياد را تهديدي جدي براي سلامت جامعه دانست و گفت: پيشگيري از بلاي خانمانسوز اعتياد مستلزم پشتيباني همگاني، تلاش جهادي و احساس مسئوليت جمعي است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "جعفر كردلو" در جلسه كميته فرهنگي پيشگيري شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان زنجان كه در ستاد انتظامي استان زنجان برگزار شد ، گفت : بزرگترين آسيبي كه بعد از جنگ نرم متوجه جامعه است معضل اعتياد بوده كه بايد مبارزه با موادمخدر به موضوعي اجتماعي تبديل شده و اقدامات پيشگيرانه در اين حوزه تشديد شود.

سرهنگ كردلو ترويج و اشاعه موادمخدر را بزرگترين تهديد دشمن كه بسترساز بروز جرايم و آسيب هاي اجتماعي است دانست و گفت: دشمن در اين حوزه تلاش دارد كانون گرم خانواده را سست كرده و جوانان را به سمت انحرافات و كجروي ها هدايت دهد.

وي با بيان اينکه کاهش آسيب هاي اجتماعي ناشي از مصرف مواد مخدر را بايد در مقوله عدم مصرف مواد مخدر فرهنگ سازي کرد، گفت: اعتياد بلاي خانمان سوزي است که در جامعه بيداد مي کند و بايد با برنامه ريزي هاي موثر، اين معضل را ريشه کن کرد.

اين مقام مسئول افزود : خانواده به عنوان نخستين كانون تامين سلامت فردي نقش مهمي در پيشگيري از اعتياد داشته که مي تواند با اطلاع رساني دقيق و انجام مراقبت هاي خاص به نقش پيشگيرانه خود به نحو شايسته اي عمل كند.

جانشين فرمانده انتظامي استان زنجان افزود: اعتياد تهديدي براي همه است و بايد با آموزش‌هاي لازم و قدرت نه گفتن به جوانان و نوجوانان به خشکاندن ريشه‌ي اعتياد کمک کنيم، تصريح کرد: تنها راه مبارزه با مواد مخدر آگاهي‌بخشي است و بايد اين کار از خانواده‌ها شروع شود.

سرهنگ كردلو خاطر نشان كرد: نيروي انتظامي به صورت شبانه روزي و با همت و از خودگذشتگي با بزهکاران و قانون شکنان مبارزه مي کند تا شهروندان و جامعه ذره اي احساس ناامني و خطر نکنند و در سايه ي چنين آرامشي جامعه مي تواند به رشد و شکوفايي برسد.

جانشين فرمانده انتظامي استان زنجان در پايان به شناسايي نقاط آلوده و قاچاقچيان و عناصر اصلي تهيه و توزيع مواد مخدر و مبارزه با خرده فروشان تاكيد و اجراي طرحهاي اثر بخش را در قالب طرحهاي عملياتمشترك ، ارتقاء امنيت اجتماعي و طرحهاي پاكسازي از اولويت هاي كاري اين پليس عنوان كرد.

ارسال نظرات